فعالیت سامانه بارشی در سطح استان بوشهر تا چهارشنبه تداوم دارد

فعالیت سامانه بارشی در سطح استان بوشهر تا چهارشنبه تداوم دارد

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تداوم فعالیت سامانه بارشی در سطح استان بوشهر تا اوایل وقت چهارشنبه است.

پیام مساعدی  اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تداوم فعالیت سامانه بارشی در سطح استان بوشهر تا اوایل وقت چهارشنبه است بنابر این در این مدت طی ساعاتی وقوع بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد در سطح استان و روی دریا مورد انتظار است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: پیش بینی می‌شود روز سه شنبه بارش‌ها از شدت بیشتری برخوردار باشد.

وی گفت: همچنین از روز سه شنبه بتدریج سرعت بادهای شمالی روی دریا افزایش خواهد یافت و با تداوم وزش آن تا اواسط جمعه، سواحل استان مواج و متلاطم خواهد بود.

مساعدی خاطرنشان کرد: طی این مدت آسمان استان نیمه ابری تا ابری، در برخی نقاط بارش باران گاهی رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد و طی ساعاتی مه آلود پیش بینی می‌شود.

وی یادآور شد: جهت وزش باد غالباً جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۰ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و در برخی ساعات ۱۶ تا ۴۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ سانتی متر و در فراساحل مرکزی و شمالی ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی تا ۱۸۰ سانتی متر پیش بینی می‌شود.