فریاد بی‌آبی در بوشهر

مدیرعامل آبفا وعده شنبه داد!

فریاد بی‌آبی در بوشهر

آب استان بوشهر در سال های اخیر با وعده های متفاوتی سپری کرده، از جمله اظهارات تکراری مدیر سابق شرکت آبفا مبنی بر حذف نوبت بندی آب از تنها مرکز استان کشور!

 جدا از عملی نشدن چنین وعده ای با گذشت سه سال از مطرح شدن آن، این روزها بسیاری از شهرهای استان درگیر افت فشار و قطعی آب هستند.

درحالی که هنوز تابستان شروع نشده و گرما رخ اصلی اش را نمایان نکرده، این شرایط نگرانی را درباره تامین آب شرب استان طی هفته و ماه های گرم تابستان جدی تر کرده است.

در روزهای ابتدای سال، بسیاری از محلات شهر بوشهر صدای شان از بی آبی بلند بود و مدیران شرکت آبفا، ماجرا را به افزایش مسافران نوروزی ربط می دادند که ناگزیرند با همین سرانه و آب موجود، نیاز آنها را هم تامین کنند، اما مجددا داستان افت فشار و قطعی آب تکرار شده است.

طی روزهای اخیر پیام های متعددی به «خلیج فارس» ارسال شده که نسبت به قطع سه روزه آب در محلات جنوبی شهر نظیر تنگک ها اعتراض شده که شهروندان را در هوای گرم کلافه کرده است.

همچنین ساکنان محلات دیگر بوشهر با اشاره به اینکه یک روز در میان امکان ذخیره آب دارند، می گویند: در روزهایی که آب داریم، باید زمان طولانی را صرف هواگیری پمپ کنیم تا امکان ذخیره آب در منبع باشد، ضمن اینکه ساعت آبگیری هم کمتر از 5، 6 ساعت همیشگی شده و خیلی زود جریان آب شهر قطع می شود.

مشابه این گلایه ها درباره افت فشار یا قطعی آب از برخی دیگر از شهرها نظیر گناوه هم به دست مان رسیده و باعث شده مردم با بی آبی دست و پنجه نرم کنند.

مدیرعامل آبفا وعده شنبه داد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در پاسخ به گلایه مندی هم استانی ها گفت: «در پی افزایش دما و افزایش مصرف، بعضی مناطق دچار افت فشار شدند.»

ابوالحسن عالی ادامه داد: «در حال اقداماتی در تاسیسات آبرسانی کازرون و همچنین افزایش تولید آبشیرین کن بوشهر هستیم و ان شاءلله از شنبه وضعیت توزیع آب بهتر خواهد شد.»

تنها مرکز استان درگیر نوبت بندی آب

همچنان که در ابتدای این مطلب اشاره شد، وعده های زیادی از دوره مدیریت سابق آب استان نظیر تکمیل آبشیرین کن ها و همچنین حذف نوبت بندی آب بوشهر به عنوان تنها مرکز استان درگیر این وضعیت مطرح شد، اما پس از مدیریت چهارساله و انتقال وی به هرمزگان، بسیاری از طرح های آبشیرین کن اندر خم یک کوچه اند و حال و روز آب استان هم با افت و قطعی مکرر مواجه است.

بوشهری ها از مسئولان انتظار دارند برای یکبار هم که شده در برابر بحران ها غافلگیر نشوند و با اقدامات اساسی و جدی، معضل آب شرب بوشهر را قبل از وقوع هر رخداد تلخ، مرتفع سازند تا مردم در تابستان امسال تشنگی را تجربه نکنند، حذف نوبت بندی پیشکش!