فرونشست ۲۰۰ متری زمین در خیابان لطفعلی‌خان زند شیراز

احتمال خسارت به مدرسه خان

فرونشست ۲۰۰ متری زمین در خیابان لطفعلی‌خان زند شیراز
خوشبختانه این حادثه خسارت جانی نداشته است

مدیرکل مدیریت بحران استان فارس از فرونشست زمین در خیابان لطفعلی خان زند شیراز خبر داد و گفت: در حال حاضر تردد در این مسیر تا یک ساعت آینده متوقف است.

خلیل عبداللهی در تشریح جزئیات فرونشست در خیابان لطفعلی خان زند شیراز، اظهار داشت: حادثه فرونشست رو به روی مدرسه خان، جنب اردوبازار رخ داده است و در حال حاضر اکیپ مدیریت بحران و نیروهای امدادی و دستگاه‌های خدمات‌رسان در منطقه حضور دارند.

وی با بیان این که 200 مترمربع از این خیابان فرونشسته است، افزود: مغازه‌های اطراف که بر اثر فرونشست ترک برداشته، تخلیه شدند اما خوشبختانه این حادثه خسارت جانی نداشته است.

عبداللهی با اعلام اینکه تردد در این مسیر تا یک ساعت آینده متوقف است و مسیر مسدود است، بیان کرد: احتمال خسارت و ریزش مدرسه خان وجود دارد.

عبدالهی در پاسخ به سوال درباره علت این فرونشست گفت: به دنبال خشکسالی، فرونشست پدیده ای رایج در مناطق مختلف استان فارس و شهر شیراز است و در مورد حادثه خیابان لطفعلی خان زند نیز باید به نقش حفاری‌های قبلی که منجر به نفوذ بیشتر آب در زیرسازی خیابان شده است اشاره کرد.

خیابان لطفعلی خان زند یکی از خیابان های مرکزی شهر شیراز است که از بافت تاریخی این شهر می‌گذرد و آثار فرهنگی و تاریخی را در کنار خود دارد. یکی از راه های اصلی تشرف به حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع)، این خیابان است. مدرسه خان بعد از تقاطع و راه دسترسی به این آستان مقدس قرار دارد.