فرماندار دشت آزادگان: خرید و فروش دینار عراقی در پایانه چذابه ممنوع است

فرماندار دشت آزادگان: خرید و فروش دینار عراقی در پایانه چذابه ممنوع است

فرماندار دشت آزادگان گفت: خرید و فروش دینار عراقی و هرنوع ارز دیگر در پایانه چذابه و اطراف آن ممنوع است.

حمید سیلاوی بیان کرد: در صورت مشاهده افرادی که در اطراف پایانه چذابه اقدام به خرید و فروش دینار عراقی و هرگونه ارز خارجی کنند برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: از هفته‌ها قبل به زائران اربعین درباره تهیه ارز از محل سکونت خود اطلاع رسانی شده بود.

پیش‌تر پلیس فتا نسبت به خرید و فروش دینار عراقی در مرزهای شش گانه کشور هشدار داده بود و از زائران خواسته بود ارز مورد نیاز خود را از بانک‌ها و صرافی های مجاز محل سکونت خود تهیه کنند.

بررسی میدانی حاکی از نبود موارد خرید وفروش دینار عراقی در پایانه مرزی چذابه و اطراف آن دارد و همین امر برخی از زائران را که درصدد تهیه دینار عراقی هستند با مشکل روبه رو کرده است.

تعدادی از زائران اربعین حسینی که خود را برای سفر معنوی اربعین آماده کرده‌اند از نبود دینار عراقی در این پایانه مرزی گلایه داشته بوده و خواستار راه اندازی یک صرافی در محدوده پایانه مرزی چذابه شدند.

اربعین سال‌های گذشته برخی افراد به صورت غیرمجاز در اطراف پایانه چذابه اقدام به خرید و فروش دینار و دیگر ارزهای معتبر می‌کردند ولی گفته می‌شود پلیس در روزهای اخیر این افراد را جمع آوری کرده و اجازه فعالیت به آنان نداده است.

هم اکنون هر دینار عراقی بین ۲۲۰ تا ۲۴۰ ریال به صورت بسیار محدود در چذابه خرید و فروش می‌شود.

پایانه مرزی چذابه در حوزه جغرافیایی شهرستان دشت‌آزادگان یکی از مرزهای رسمی تردد زائران اربعین حسینی است و در ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب اهواز واقع است.

پیش بینی شده در ایام اربعین حسینی امسال حدود ۲ میلیون زائر از مرزهای چذابه و شلمچه عازم کربلای معلا شوند.