فرماندار بوشهر: ورزش ترویج‌دهنده اخلاق و ارزش‌ها است

فرماندار بوشهر: ورزش ترویج‌دهنده اخلاق و ارزش‌ها است

فرماندار بوشهر گفت: ورزش در استان بوشهر هم یک ارزش محسوب می‌شود و هم ترویج‌دهنده اخلاق و معنویت و ارزش‌ها، تا آنجایی که ورزش را عبادت می‌دانیم.

صالح رحیمی بعد از ظهر چهارشنبه در جشنواره رسم جوانمردی با تجلیل از مقام بنیانگذار نظام و مقام شامخ شهدای انقلاب و سردار شهید سلیمانی و شهدای خرمشهر اظهار کرد: تمام نقاط کشور ایران از شمال تا جنوب، از شرق تا غرب کشور عطرآگین از حضور شهیدانی است که با نثار خون خویش از خاک وطن دفاع کردند و بیگانگان را از ایران بیرون راندند.

فرماندار بوشهر افزود: در این میان و در طول ۸ سال دفاع مقدس مقاومت مردم خرمشهر، حماسه‌ای از یاد نرفتنی است، مردمی که بدون هیچ امکاناتی از مال و جان و ناموسشان دفاع کردند، شهید دادند اما یک وجب از خاکشان را به دشمن نسپردند، سوم خرداد و فتح خرمشهر، جهاد آگاهانه و شجاعت مظلومانه ملت ایران است.

وی گفت: در اولین اقدام رزمندگان پس از آزادسازی خرمشهر در مسجد جامع خرمشهر نماز اقامه کردند و همه ملت مسلمان ایران غرق شادی و سرور شدند و با حضور در مساجد نماز شکر به جای آورده و ندای الله اکبر سر دادند.

رحیمی اضافه کرد: جنگ عراق با ایران طولانی‌ترین جنگ متعارف در قرن بیستم میلادی و دومین جنگ طولانی این قرن پس از جنگ ویتنام بود که نزدیک به هشت سال به طول انجامید و پس از تحمیل هزینه‌های سنگین به دو کشور، بدون دستاوردی برای صدام به پایان رسید.

فرماندار بوشهر با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره رسم جوانمردی در استان اظهار کرد: ورزش در استان بوشهر هم یک ارزش محسوب می‌شود و هم ترویج‌دهنده اخلاق و معنویت وارزش‌ها، تا آنجایی که ورزش را عبادت می‌دانیم.

وی با اشاره به اینکه ورزش دارای جهت‌های ارزشمندی است، خاطرنشان کرد: ورزش جهت اعتقادی دارد چرا که روح معنویت و ایمان، ایثار، محبت و فداکاری را توسعه می‌دهد و نیز دارای جهت سیاسی است چرا که با انصراف ورزشکاران ما از مسابقه با رژیم جعلی صهیونیستی، ماهیت حق‌طلبی و ظلم‌ستیزی ورزش جمهوری اسلامی به نمایش گذاشته می‌شود.

در پایان مراسم جشنواره اداره ورزش و جوانان شهرستان بوشهر با حضور فرماندار، افتتاح و تجلیل از ورزشکاران استان بوشهر هیئت‌های ورزشی داوران برتر پیشکسوتان ورزش و جانبازان و ایثار گران اداره کل ورزش و جوانان استان به عمل آمد.