فرصت ۳ ماهه استاندار فارس به مدیران دستگاه‌ها برای تجهیز نمازخانه‌های ادارات

فرصت ۳ ماهه استاندار فارس به مدیران دستگاه‌ها برای تجهیز نمازخانه‌های ادارات

استاندار فارس گفت: تمام ادارات و سازمان‌ها موظند که ظرف مدت سه ماه نسبت به ساماندهی نمازخانه‌های خود اقدام کنند و در این رابطه هیچ عذری پذیرفتنی نیست.

 محمد هادی ایمانیه، یکشنبه در اجلاسیه نماز استان فارس در شیراز افزود: توجه به امر نماز یکی از تکالیف جدی قانونی و شرعی است و نباید به این مساله مهم کم توجهی شود.
وی ادامه داد:در پایان مهلت سه ماهه تعیین شده، هیچ نمازخانه‌ای در هیچ مجموعه‌ای نباید ساماندهی نشده باشد و اگر هر دستگاهی با مشکل مالی مواجه است تا حل مشکل مالی دفتر مدیر مجموعه به نمازخانه تبدیل شود تا مشکل حل شود.

ایمانیه گفت: قطعا اگر بتوانیم اهمیت نماز را درک کنیم این مساله منجر به پیشرفت در سایر امور نیز خواهد شد و در حقیقت راه پیشرفت دنیایی نیز در اهمیت دادن به نماز است.
استاندار فارس همچنین دستور تشکیل یک شورای سه نفره متشکل از حوزه معاونت منابع انسانی استانداری، حوزه دفتر شهری و شوراهای استانداری و اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و برگزاری جلسات هفتگی به منظور بررسی مسائل مرتبط با نماز داد.
وی ادامه داد:  سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس نیز خواست که از نظر اعتباری به این مساله کمک کند.

هیچ جلسه ای در هنگام نماز تشکیل نشود
استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود، به تمام ادارات و دستگاه‌ها تذکر داد که در زمان نماز هیچ جلسه ای برگزار نشود و جلسه برای اقامه نماز متوقف شود.
وی بیان کرد: معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری نیز با همکاری اوقاف و اداره کل راهداری استان نسبت به ساماندهی و آماده سازی نمازخانه‌ها و مساجد بین راهی تا قبل از فرارسیدن نوروز اقدام کنند.
ایمانیه گفت: همچنین بررسی و پیگیری شود که با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی که هیچ شرکت هواپیمایی در زمان نماز پرواز انجام دهد و همچنین ناوگان حمل و نقل مسافر جاده ای نیز در زمان نماز حتما توقف داشته باشد.
او افزود: از شهرداری شیراز هم انتظار داریم که نمازخانه‌ها و سرویس های بهداشتی تمام پارکها و مراکز تجاری و پاساژها آماده سازی و راه اندازی شوند.

بیانات رهبر معظم انقلاب، سرلوحه ترویج و توسعه فرهنگ نماز است
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری و دبیر اجلاسه نماز استان فارس هم گفت: بیانات رهبر معظم انقلاب سرلوحه ترویج و توسعه فرهنگ نماز در کشور و استان است.
عبدالعلی کریمی افزود: یکی از اسناد بالادستی توسعه و ترویج فرهنگ نماز، پیام های رهبر معظم انقلاب به اجلاسیه های نماز است که در استان فارس تاکنون شاهد برگزاری هفت اجلاسیه نماز بوده ایم.
وی ادامه داد: طرح جامع اقامه نماز که در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شده و یکی از اسناد بالادستی است و در ارتباط با توسعه و تعمیق باورها، نگرش ها، ارزش های نظام‌های نرم افزاری و سخت افزاری و نظام های مدیریتی و بهبود و اصلاح امر اقامه نماز در کشور که مبتنی بر سیاست های کلی مصوب رهبر معظم انقلاب است به عنوان یک طرح جامع و بالادستی محسوب می شود.
او افزود: سند چشم انداز ۲۰ ساله، بیانیه گام دوم انقلاب و سند چشمم انداز برنامه ۲۰ ساله ستاد اقامه نماز نیز سرلوحه کار و اسناد بالادستی توسعه و ترویج فرهنگ نماز محسوب می‌شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس گفت: از دستگاه‌های اجرایی و روحانیون انتظار می رود که بحث ترویج فرهنگ نماز را در میان آحاد مختلف جامعه بویژه نسل نوجوان و جوان دنبال کنند.

تقدیر از ۱۸ دستگاه برتر فارس در زمینه ترویج فرهنگ نماز
کریمی در خصوص عملکرد ستاد اقامه نماز استان فارس هم گفت: تاکنون سه جلسه مقدماتی در استانداری در رابطه با این اجلاسه برگزار شده و از ۸۳ دستگاه که مشمول نظارت بوده‌اند، از ۱۸ دستگاه برتر تقدیر خواهد شد.
وی افزود: همچنین ۲۱ نفر از شهروندان که در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ نماز مشارکت داشته‌اند مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.
او بیان کرد:با توجه به هجمه های بسیار زیادی که در فضای مجازی علیه اقامه نماز و دین است به همان میزان نیز ما باید کوشش مضاعف و اقدامات ویژه تری انجام دهیم که جذب نونهالان، جوانان و نوجوانان در این زمینه امر بسیار مهمی است.