فجر، اندیشه برتر

فجر، اندیشه برتر

سعید جمشیدپور / هفته هفتم لیگ فوتبال دسته اول باشگاه های ایران در حالی امروز آغاز می گردد که تیم فجر با پیروزی هفته گذشته در مقابل صدرنشین، خود را تا رده سوم جدول بالا کشید.امروز فجری ها در دیداری حساس در سیرجان روبروی تیم متمول و مدعی آرمان گهر قرار می گیرند.

نتایج 6 هفته ابتدایی تیم فجر نشان می دهد که مهدی رجب زاده با اتخاذ یک تاکتیک دفاع تیمی مناسب، توانسته در برابر تیم های گردن کلفتی چون خیبر، استقلال خوزستان، سایپا و شمس آذر نتایج مطلوبی کسب کند.

پیروزی بر سایپا و شمس آذر و تساوی در مقابل خیبر و استقلال خوزستان که از تیم های مدعی لیگ امسال هستند، هواداران فجر را امیدوار کرده که پس از یک سال دوری، باز هم فجر را در لیگ برتر ببینند. هرچند در لیگ فرسایشی و طولانی مدت، خیلی زود است که از حالا به صعود فکر کرد، اما امیدواریم بهار آغازین فصل، بشارت سال نیکویی را برای فوتبال فارس بدهد.

آمار و ارقام نشان می دهد که فجر بدون شکست و فقط با یک گل خورده، این 6 هفته را سپری کرده اما در خط حمله با 5 گل زده عملکرد قابل توجه ای نداشته است.

مهدی رجب زاده سرمربی جوان فجر که در دوران بازیگری یکی از بازیکنان گلزن و باهوش فوتبال ایران بوده، حتما به این موضوع توجه دارد که گرچه گل نخوردن یکی از اصول امتیاز گیری است اما گل زدن زمینه ساز موفقیت نهایی است.

یک فرمول نانوشته می گوید برای موفقیت در لیگ کسب حداقل تساوی در خانه حریفان و موفقیت در بازی خانگی، تیم را به هدف می رساند.

مربیان برای اجرایی کردن این فرمول تاکتیک های متفاوتی را با توجه به ابزاری که در اختیار دارند و تاکتیک پذیری بازیکنان به اجرا می گذارند.

فجر در خط حمله با داشتن بازیکنان باهوش و گلزنی چون حسین مهربان و علی آل کثیر و بازیکنان رونده ای چون سعید زارع و رسول بهاروندی، می توانند خط دفاعی هر تیمی را به هم بریزند به شرط اینکه در حملات عجله و دستپاچگی را کنار گذاشته و از سرعت و دقت استفاده نمایند.

تیم فجر در ابتدای لیگ نشان داده که به یک وحدت تاکتیکی مناسب دست یافته و مهدی رجب زاده با در اختیار داشتن بازیکنان جوان، دونده و تاکتیک پذیر می تواند در ادامه راه به نتایج درخشانی دست یابد.