فارس چهار روز آینده بارانی است

فارس چهار روز آینده بارانی است

اداره کل هواشناسی استان فارس با انتشار اطلاعیه سطح نارنجی نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی به مدت چهاروز همراه با رگبار و رعد و برق و وزش بادشدید،بارش برف در ارتفاعات  شمالی استان هشدار داد.

مدیرکل هواشناسی استان فارس  اعلام کرد: این سامانه بارشی جدید از شامگاه امروز یکشنبه ۱۳ آذرماه از سمت شمال غربی همراه با بارش پراکنده وارد استان می شود.

مسعود حقیقت افزود: همچنین این سامانه بارشی برای دوشنبه ۱۴ آذرماه در نیمه شمالی و بخش هایی از مرکز استان فعال است.

وی اضافه کرد: همچنین سه شنبه و چهارشنبه ۱۵ و ۱۶ آذرماه نیز این سامانه بارشی با شدت بیشتر در نیمه شمالی و مناطق مرکزی و به صورت پراکنده در برخی نقاط جنوبی ادامه دارد.

اثر مخاطره، لغزندگی جاده ها، ابگرفتگی معابر

مدیر کل هواشناسی فارس ادامه داد: اثر مخاطره همچون لغزندگی جاده ها به ویژه در نواحی کوهستانی ، آبگرفتگی محدود در معابر و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها نیز وجود دارد.

توصیه، پرهیز از سفر های برون شهری

حقیقت تاکید کرد:احتیاط در تردد به دلیل لغزندگی جاده ها، پرهیز از سفر های برون شهری، عدم تردد و یا اتراق در حاشیه رودخانه ها و اطراف مسیل ها ،پاکسازی و لایروبی کانال ها و اب راه ها و عدم پارک خودرو زیر درختان فرسوده ، توصیه می شود.

هوای فارس اوایل هفته آینده هم بارانی است

مدیرکل هواشناسی فارس ادامه داد :‌ بعد از عبور این سامانه بارشی در آخر هفته ، اوایل هفته آینده نیز سامانه بارشی جدید دیگری استان فارس را در بر خواهد گرفت.