فارس سومین استان از نظر تحصیل دانش آموزان در مدارس غیر دولتی

فارس سومین استان  از نظر تحصیل دانش آموزان در مدارس غیر دولتی

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش وپرورش عنوان کرد: یکصد و چهل هزار دانش آموز فارسی در مدارس غیر دولتی مشغول به تحصیل هستند که فارس صاحب جایگاه سوم کشوری است.

احمد محمود زاده در سفر یک روزه به استان فارس در یکصدو پنجاه و یکمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان گفت: تدام استمرار دستاورد‌های انقلاب اسلامی نیازمند تربیت نیروی انسانی متعهد و اخلاق مدار و جهادی است.

وی بیان کرد: ماموریت خطیر تعلیم و تربیت بر عهده آموزش و پرورش است و در این تعلیم و تربیت باید مشارکت همه ذی نفعان از جمله خانواده تا دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی را داشته باشیم.

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش وپرورش عنوان کرد: در هیچ کشوری آموزش و پرورش تنها وظیفه تعلیم نیروی انسانی را بر عهده ندارد و از ۴ درصد تا ۶۵ درصد بستگی به ایدئولوژی هر کشور دیگر دستگاه‌ها در امر آموزش و پرورش دخالت می‌کنند.

او با بیان اینکه سرمایه انسانی به عنوان عامل خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی است گفت: شورا‌های آموزش و پرورش بستر مناسبی برای کمک به دستگاه تعلیم و تربیت در امر سیاستگذاری و اجرای سیاست‌ها است و در دولت جدید این این شورا را قرارگاه اجرای سند تحول بنیادین می دانیم.

محمود زاده افزود: در استان فارس حدود یکصد و چهل هزار دانش آموز در مدارس غیر دولتی مشغول به تحصیل هستند که آموزش و پرورش استان از این‌حیث صاحب جایگاه سوم کشوری هست.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش وپرورش گفت: دستگاه‌های انقلابی و مذهبی را نیز مکلف به ورود در امر تعلیم و تربیت میدانیم و در این راستا هنرستان‌های جوان شرکتی را تاسیس کرده ایم.

او اضافه کرد : با سازمان اوقاف نیز تفاهماتی برای مدرسه داری و مدرسه یاری با رویکرد حفظ قرآن کریم که مورد نظر مقام معظم رهبری بود امضا کرده ایم.

محموزاده گفت: با حوزه سما دانشگاه آزاد اسلامی نیز تفاهماتمان را تقویت خواهیم کرد.

معاون وزیر بیان کرد: به موسسین حرفه‌ای دارای صلاحیت مدرسه داری نیز باید کمک شود و درکارگروه اشتعال و هدفمندی یارانه‌های استان نیز به نوعی با کمک به این نوع موسسان کاهش تراکم آموزشی را به دنبال داشته باشیم.

 بررسی وضعیت مدارس غیردولتی شهر شیراز وبازدید از فعالیت‌های این مدارس و بازدید از پژوهشکده معلم از دیگر برنامه‌های سفر معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش به شیراز است.

 در این سفر علی صنیعی رئیس شورای هماهنگی موسسین مدارس غیردولتی کشور نیز معاون وزیر را همراهی می‌کند.