فارس جزو استان های برتر در دریافت زکات است

نحوه پرداخت زکات در جامعه از موضوعاتی است که باید در جامعه تبیین شود

فارس جزو استان های برتر در دریافت زکات است
زکات باید در قالب‌های مشخصی هزینه شود

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شیراز ظهر پنجشنبه در هجدهمین همایش سراسری زکات در شیراز بیان کرد: یکی از موضوعاتی که در استان فارس و کشور حائز اهمیت است موضوع ترویج زکات بوده از این رو باید شرایطی در جامعه ایجاد شود که فردی که می‌خواهد به این فریضه عمل کند آگاهی مناسبی در این بخش داشته باشد.

آیت الله لطف الله دژکام ادامه داد: نحوه پرداخت زکات در جامعه از دیگر موضوعاتی است که باید در جامعه تبیین شود از این رو کارکردهای اجتماعی زکات نیز از دیگر مسائلی است که باید در جامعه به آن پرداخته شود.

وی افزود: بر اساس تعالیم قرآن زکات باید در قالب‌های مشخصی هزینه شود که از جمله این کارکردها می‌توان به کمک به فقرا و فعالیت‌های اجتماعی اشاره کرد.

آیت الله دژکام خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استان فارس جزو استان‌های کشاورزی در کشور است از این رو پرداخت زکات در استان فارس نیز رشد قابل توجهی است.

به گفته این مقام مسئول مقرر شده تا شورایی در تمامی شهرستان‌های استان فارس ایجاد شود تا افراد بتوانند به راحتی نسبت به پرداخت زکات اقدام کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس در خصوص وضعیت دریافت زکات در فارس بیان کرد: استان فارس جایگاه خوبی در دریافت زکات داشته و توانسته جزو استان‌های برتر کشور در زمینه دریافت زکات باشد.