فارس استان معین آموزش کارشناسان رسمی دادگستری جنوب کشور است

فارس استان معین آموزش کارشناسان رسمی دادگستری جنوب کشور است
اگر کارشناسی بخواهد ارتقاء گیرد باید دوره‌های آموزشی در این زمینه را در استان فارس طی کند

رئیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان فارس گفت: با افتتاح مرکز آموزش و مهارت افزایی کارشناسان رسمی دادگستری جنوب کشور در شیراز، استان فارس به عنوان استان معین آموزش و مهارت افزایی کارشناسان رسمی جنوب کشور تعیین شد.

مهرداد کرمی عصر سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: با افتتاح این مرکز، اگر کارشناسی بخواهد ارتقاء گیرد باید دوره های آموزشی در این زمینه را در استان فارس طی کند و در این راه استفاده از ظرفیت دانشگاه ها و اساتید دانشگاهی ضروری است.

وی، بهره‌مندی از نظرات و ظرفیت های کارشناسان رسمی دادگستری در جامعه را نیازمند فرهنگ سازی دانست و ادامه داد: ما معتقدیم که مردم باید قبل از شروع هر فعالیت اقتصادی از مشاوره کارشناسان رسمی استفاده کنند.

کرمی اظهار داشت: بعضا مشاهده می شود که مردم در زمینه کارهای اقتصادی و اجتماعی هزینه های زیادی صرف می کنند، اما به این نکته توجه نمی کنند که با یک هزینه اندک برای دریافت اطلاعات و مشاوره حقوقی از کارشناسان رسمی دادگستری می‌توانند در فعالیت خود موفق تر عمل کنند و کمتر دچار مشکل شوند.

رئیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان فارس بیان کرد: بخشی از مشکلات مردم در حوزه کارهای اقتصادی ناشی از بی توجهی آنها به مسائل حقوقی است.

کرمی گفت: کارشناسان رسمی دادگستری در رشته‌های تخصصی مختلف در کنار مردم هستند و مردم می‌توانند با مراجعه به مرکز کارشناسان رسمی دادگستری فارس از ظرفیت کارشناسان استفاده کنند تا بیشترین بهره وری را در کار داشته باشند.

وی ادامه داد: باید این اعتماد در مردم ایجاد شود که انجام کارشناسی در امور مختلف ضروری است چرا که هرچه بیشتر از ظرفیت کارشناسان رسمی استفاده شود و مردم بیشتر با قوانین و مقررات آشنا شوند از بروز بسیاری از مسائل و اختلافات پیش گیری خواهد شد و از حجم ورودی پرونده های قضایی نیز کاسته خواهد شد.

رئیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان فارس گفت: مردم زمانی که با یک مشکل برخورد می کنند به فکر استفاده از خدمات کارشناس رسمی دادگستری می‌افتند در حالیکه آن زمان ممکن است دیر باشد و بنابراین بهتر است که شهروندان قبل از ایجاد مشکل نظر مشورتی کارشناسان را جویا شوند.

کرمی افزود: مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان فارس با دارا بودن یک هزار کارشناس و کارآموز کارشناسی آماده ارائه خدمات کارشناسی و مشاوره‌ای به مردم استان و کشور است.

وی ادامه داد: ما در سال ۹۹ بالغ بر ۴۰۰ کارآموز را در مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان پذیرفتیم که مراحل پایانی جذب را طی می کنند و آموزش های عمومی آنها به اتمام رسیده است.

رئیس مرکز کارشناسان دادگستری استان فارس افزود: این کارآموزان در روز ۲۲ مهرماه امسال آزمون پایان دوره را خواهند داشت و پس از آن آموزش های تخصصی را خواهند دید و پس از برگزاری مراسم تحلیف آنها در اردیبهشت سال ۱۴۰۲ به جمع بدنه کارشناسی استان افزوده خواهند شد.

وی بیان کرد: مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان فارس به منظور ارائه خدمات به اقشار مختلف جامعه، بحث ارائه خدمات مشاوره ای کارشناسی رایگان به مردم را نیز در دستور کار دارد و این خدمات را با حضور در مساجد استان به مردم ارائه می دهیم.