عملیات اجرایی پروژه زیرگذر «گویم» در شیراز آغاز شد

عملیات اجرایی پروژه زیرگذر «گویم» در شیراز آغاز شد

عملیات اجرایی پروژه زیرگذر گویم با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان در شیراز آغاز شد.

رئیس شورای شهر شیراز، ظهر جمعه در مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه زیرگذر گویم در سومین روز از هفته دولت، گفت: در این مسیر شاهد پیچیدگی بسیار ترافیک بودیم که به همراه آن شاهد معضلات اجتماعی هم هستیم.

مهدی طاهری افزود: در حقیقت این شهرک که یکی از مناطق قدیمی شیراز بوده که به دو بخش تقسیم شده و مردم در دو طرف با یکدیگر در ارتباط هستند و این مسیر به گونه‌ای شاهراه ارتباطی بین استان فارس و استان‌های غربی است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: عملیات اجرایی این پروژه در حالی شروع می‌شود که دو محور در شمال و جنوب این پروژه همچون محور قره‌پیری و محور ۵۵ متری که عملیات اجرایی بخشی از آن را شهرداری در آفرینش شروع کرده، همزمان در حال اجرا است که تقاضا داریم با کمک وزارت راه و شهرسازی بتوانیم کاهش قابل توجه ترافیک در این مسیر مهم را شاهد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: این زیر گذر یک ویژگی فنی دارد که روی آن دال اجرا می‌شود و ارتباط کامل محلی را برقرار می‌کند، زیرگذر کاملاً باز نیست و دسترسی محلی امکان پذیر است. از سوی دیگر علاوه بر هزینه تملک‌های شهرداری، بخشی سرمایه نقدی تخصیص داده شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با اجرای این پروژه شاهد نتایج بسیار خوبی پس از اتمام این پروژه باشیم.

سعید مصفا سرپرست شهرداری شیراز نیز بیان کرد: این پروژه حل کننده یک گره ترافیکی در شمال و شمال غرب شیراز است.

وی با اشاره به مشکلی که باعث گره ترافیکی در این قسمت شده است، افزود: دلیل آن، این است که در راستای اتصال شهر شیراز به استان‌های شمال و شمال غربی همچون کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و اصفهان که عملیات اجرایی بزرگراه آن در حال اجرا است، تنها یک مسیر وجود دارد که محور گویم هست.

سرپرست شهرداری شیراز تصریح کرد: این مسیر به دلیل قرار گرفتن در این موقعیت دارای ترافیک است و در حال حاضر پاسخگوی تقاضای ترافیک و تردد نبوده و در آینده با بهره برداری آزادراه، ترافیک آن چند برابر می‌شود، بر همین اساس اجرای این طرح در دستور کار قرار گرفت.

محمد امین معاون فنی عمرانی شهرداری شیراز نیز با اشاره به اینکه مراحل اجرایی این پروژه به‌وسیله دیوارهای تمام مکانیزه و با دستگاه‌های هیدروفرز انجام می‌شود، گفت: مدت زمان اجرای این پروژه ۲۸ ماهه و با اعتباری بالغ بر ۵۴۰ میلیارد تومان است که به انضمام هزینه‌های تملک و جابجایی تأسیسات و آسفالت و هدایت آب‌های سطحی، بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه اجرایی آن برآورد شده و از امروز عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.