عملکرد تیم فجر سپاسی صدای رئیس شورای شهر شیراز را درآورد

مهدی طاهری: کجاست آن غیرت استان فارسی شما، کجاست نام بزرگی که همچون امانتی سنگین بر دوش خود می‌کشید؟

عملکرد تیم فجر سپاسی صدای رئیس شورای شهر شیراز را درآورد

عملکرد ضعیف و دور از انتظار تیم فوتبال فجر شهید سپاسی در لیگ برتر فوتبال صدای رئیس شورای اسلامی شهر شیراز را درآورد.

مهدی طاهری در صحن علنی شورای شهر شیراز بیان کرد: ۲۲ هفته از لیگ برتر فوتبال سپری شد و نتایج تیم فجر در سراشیبی بسیار ناامیدکننده‌ای قرار گرفته است شاید شما فراموش کرده‌اید که مردم شیراز چه پایکوبی‌ها برایتان کردند، نکند مست از غرور پیروزی‌هایتان شدید، نکند یادتان رفته چند سال همه ما چشم انتظاری کشیدیم تا نام فرمانده شهید و عزیزمان حاج مجید سپاسی را در ردیف تیم‌های برتر کشور ببینیم.

وی افزود: کجاست آن غیرت استان فارسی شما، کجاست نام بزرگی که همچون امانتی سنگین بر دوش خود می‌کشید؟

رئیس شورای شهر شیراز ادامه داد: مگر یادتان رفته که شما نماینده ۱۴ هزار شهید به خون خفته این استان پهناور هستید حاشا به غیرتتان، ای مردان پارسی به پا خیزید از نام شهید عزیزمان از نام شهرمان و از نام استانمان دفاع کنید به عنوان نماینده شورا منتظر شنیدن اخباری بهتر هستیم و پایداری در لیگ برتر را با یکدیگر هدف‌گذاری می‌کنیم.

مصوبات شورای اسلامی شهر

جلسه شورای شهر شیراز مصوباتی نیز داشت که طبق آن شهرداری شیراز مکلف است به جهت ضرورت اصلاح فرآیند، کوتاه شده زمان انتخاب مهندسین ناظر، عدالت در واگذاری نظارت، شروع نظارت، پرداخت حق‌الزحمه ناظرین بصورت تدریجی اقدام کند.

با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس، موضوع انتقال نظارت اشخاص حقیقی (مهندسین ناظر) بر پروژه‌های بزرگ و ویژه به دفاتر حقوقی و شرکت‌های حقوقی مشاور طراحی دارای صلاحیت را بررسی و ظرف مدت یکماه پس از ابلاغ این مصوبه طی لایحه‌ای به شورا ارائه کند.

همانند سایر کلانشهرها (از جمله تهران) صدور دو پروانه شهرسازی و اجرا بعنوان جایگزین پروانه ساختمانی را بررسی و ظرف مدت یکماه پس از ابلاغ این مصوبه لایحه‌ای تدوین و به شورا ارائه کند.

با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس اصلاح فرآیند انتخاب مهندسین ناظر در ساختمانهای عادی و ویژه را با لحاظ موارد فوق‌الذکر بررسی و طی لایحه‌ای ظرف مدت یکماه پس از ابلاغ این مصوبه به شورا ارائه کند.

تبصره: شهرداری در لایحه خود به صورت شفاف میزان سهمیه رایگان و تشویقی مهندسی بناهای فرهنگی، مذهبی، آموزشی، درمانی و ورزشی را مشخص کند.