عزل عزیزی خادم با رأی اعضای مجمع به تصویب رسید

عزل عزیزی خادم با رأی اعضای مجمع به تصویب رسید

خادم از ریاست فدراسیون فوتبال با تصویب اعضای مجمع فدراسیون فوتبال قطعی شد.

مجمع عمومی سالیانه فدراسیون فوتبال با دستور جلسات مهم و سرنوشت‌ساز برای تعیین مسیر فوتبال ملی و باشگاهی کشور طی حداقل یک سال آینده، از حوالی ساعت ۹ صبح امروز (سه‌شنبه - ۱۰ خردادماه ۱۴۰۱) در محل هتل المپیک تهران صورت گرفت.

اعضای مجمع فدراسیون فوتبال که طبق اساس‌نامه به عنوان عالی‌ترین رکن قانون‌گذار فوتبال ایران شناخته شده‌اند، ۸۹ نفر هستند که به علت عدم تشکیل تیم ملی فوتبال ساحلی بانوان و نبودِ دو نماینده از این رشته، ۸۷ نفر واجد شرایط حضور در جلسات و نشست‌ها هستند.

از حوالی ساعت ۸ صبح با حضور اصحاب رسانه در محل برگزاری جلسه، هتل المپیک رنگ‌وبوی مجمع فوتبال را به خود گرفت. مجمع عمومی در سالن هگمتانه برگزار شد و اهالی مطبوعات در سالنی دیگر جای گرفتند.

مهم‌ترین بحث این جلسه مجمع، بررسی دستور عزل موقت شهاب‌الدین عزیزی‌خادم از ریاست فدراسیون فوتبال، به همراه بررسی عزل دائم ۴ عضو از اعضای فعلی هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال بوده که از همین رو، این مجمع به عنوان یکی از مجامع تاریخی فوتبال ایران تشکیل شد.

منصور قنبرزاده، سرپرست دبیرکلی پیشین فدراسیون فوتبال به‌عنوان مدعو سرپرست فدراسیون در محل مجمع حاضر شد. هم‌چنین علی خطیر، معاون سابق باشگاه استقلال به عنوان نماینده تراکتور در مجمع حضور یافت.

با وجود تهدیدهای اخیر شهاب عزیزی خادم از ابتدای جلسه خبری از حضور رییس معزول فدراسیون که با حکم کمیته اخلاق و استیناف ۲ سال از حضور در هرگونه فعالیت مربوط به فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی محروم شده نبود. مسئولان حراست فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش با توجه به لیستی که در اختیار دارند در ورودی هتل نام افراد را چک کرده تا از وورد افرادی که به جلسه دعوت نشده اما جلوگیری شود. به همین دلیل با توجه به اینکه کامرانی فر دعوت عزیزی خادم را به مجمع کان لم یکن کرده بعید است او را به هتل راه بدهند.

در حالی که قرار بود تصمیم‌‌گیری درباره عزل شهاب‌الدین عزیزی خادم یکی از محور‌های اصلی این مجمع باشد ولی با توجه محرومیت 2 ساله او از سوی کمیته اخلاق و تأیید از سوی کمیته استیناف، این موضوع از دستور جلسه خارج شده است. با این وجود کامرانی‌فر پس از قرائت دستور جلسه برای اعضا اعلام کرد عزل موقت شهاب‌الدین عزیزی خادم در دستور کار مجمع قرار خواهد داشت. کامرانی فر اظهار داشت: با توجه به اینکه باید ۲۱ روز قبل دستور جلسه را به اعضا اعلام می کردیم و پس از این تاریخ حکم کمیته اخلاق و استیناف درمورد عزیزی خادم اعلام شد درمورد بند ۱۴ دستور جلسه (مربوط به عزل عزیزی خادم) را اعلام می کنم.

حسن کامرانی‌فر، دبیرکل فدراسیون فوتبال اعلام کرد 78 عضو مجمع در جلسه حضور دارند تا جلسه رسماً آغاز شود. ضمن اینکه اعلام شد نمایندگان فیفا و AFC در جلسه مجمع حاضر هستند.

حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در مجمع حضور نیافت و معاون وی محمد پولادگر در این مراسم حاضر شد.

در ابتدا دستور جلسه مجمع قبلی در تاریخ ۱۰ اسفند ۹۹ با رای قاطع اکثریت آرا تصویب شد.

در ادامه با رای اکثریت مجمع، دستورجلسه عزل رئیس فدراسیون فوتبال از مجمع خارج شد و به این موضوع پرداخته نشد. بدین ترتیب عزل عزیزی خادم از ریاست فدراسیون فوتبال با تصویب اعضای مجمع فدراسیون فوتبال قطعی شد

ماجدی:

میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون فوتبال پس از تسلیت به مردم آبادان اظهار داشت: در یکی از حساس‌تری و بی‌سابقه‌ترین وضعیت تاریخ فدراسیون فوتبال قرار داریم. خوشحالم که نمایندگان فیفا دیروز بازی استقلال را از نزدیک دیدند و اذعان داشتند چه‌قدر مردم ایران قلب‌شان برای فوتبال می‌تپد. می‌گفتند اگر در تهران نبودیم، باور نمی‌کردیم فوتبال چه‌قدر برای مردم مهم است. امروز وقتش رسیده تا برای آینده فوتبال ایران در مقطعی حساس تصمیم‌گیری شود. در گروه بزرگ با تیم‌های بزرگی هستیم که رقابت با آن ها می‌تواند افتخار بزرگی برای ما باشد.

وی افزود: این فدراسیون علی‌رغم صحبت‌هایی که انجام شد، با ذخیره‌ای بسیار پایین در فدراسیون تحویل گرفتیم و با حمایت‌ها توانستیم مبالغ قابل‌توجهی را جذب کنیم و اعزام تیم‌های مختلف را انجام دادیم. پرداختی‌های بسیار خوبی صورت گرفت و استعدادیابی در استان‌ها هم رخ داد. تا ساعت ۵ عصر روز ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ بدهی‌ها را صاف کردیم. تا امروز هیچ معوقه مالی نداریم. تمام اردوهای تیم امید بدون هزینه بوده و انجام شده.

وی با اشاره سعی کردیم برای فیفادی‌های تیم بزرگسالان تمام تلاش‌مان برای بازی دوستانه را بکنیم اما نمی‌توان گزینه‌های زیادی داشت. از بین اندک آپشن‌ها کانادا را برگزیدیم که بهترین تیم برای شبیه‌سازی با آمریکا بود اما بعد از عقد قرارداد با یک سری مسائل غیرورزشی مواجه شدیم. مطمئنم پس از بررسی‌ها و شکوائیه، حق فوتبال را می‌گیریم. انجام پروسه بلیت‌های فیفا با کم ترین تنش و اهمال انجام شد و قرعه‌کشی‌اش را هم به فیفا واگذار کردیم. در حال حاضر به حمایت و تصمیمات اصلح اعضای مجمع نیاز داریم و بهترین‌ها از سوی شما رقم می خورد