عاملان مسمومیت جوانان یاسوجی با متانول در دام پلیس

عاملان مسمومیت جوانان یاسوجی با متانول در دام پلیس
متهمان دستگیر شده برای ادامه روند پرونده، تحویل مقام قضایی شدند

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت که عاملان اصلی مسمومیت جوانان یاسوجی با متانول توسط ماموران این نیرو شناسایی و دستگیر شدند.

سردار کیقباد مصطفایی روز چهارشنبه گفت: پس از مسمومیت شمار زیادی از جوانان شهر یاسوج با متانول این موضوع در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت و با هماهنگی دستگاه قضایی، ۲ نفر از عاملان مسمومیت جوانان شناسایی و دستگیر شدند .

وی افزود: متهمان دستگیر شده برای ادامه روند پرونده، تحویل مقام قضایی شدند.

با اضافه شدن هشت نفر دیگر در شب های گذشته شمار افراد مسموم شده با متانول در یاسوج به ۶۸ نفر رسیده است و به گفته فرمانده انتظامی استان عامل مسمومیت این هشت نفر نیز شناسایی شده و دستگیر خواهد شد.

براساس اعلام مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تاکنون دو نفر از افراد مسموم شده با اتانول فوت کرده اند. در حال حاضر سه نفر هم در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

هم اکنون دو نفر از این بیماران در بیمارستان امام سجاد یاسوج بستری هستند و مابقی افراد با طی دوران درمان از بیمارستان ترخیص شده اند.

از روز پنجشنبه سوم آذر ماه جاری تاکنون ۶۸ نفر در شهر یاسوج با متانول مسموم شده اند و برای درمان به بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج مراجعه کرده اند.

این افراد بیشتر در محدوده سنی ۲۷ یا ۲۸ ساله بوده و در مجموع رده سنی آنها بین ۱۶ تا ۳۶ سال است. اکثر این افراد با اختلالات بینایی از جمله تاری دید مواجه شدند و اغلب این افراد دیالیز شدند.

کارشناسان بهداشتی به خانواده ها و والدین هشدار دادند که مراقب فرزندان خود باشند تا با چنین مشکلاتی رو به رو نشده و جان خود را از دست ندهند.