طرح نهضت نور در دزفول آغاز شد

طرح نهضت نور در دزفول آغاز شد
نورپردازی و روشن کردن فضاهای شهری تاثیر بسزایی در جنبه های مختلف زندگی شهری دارد

شهردار دزفول گفت: طرح نهضت نور با اعتباری افزون بر ۱۳۰ میلیارد ریال در دزفول آغاز شده است.

محمدحسن عیسی زاده افزود: با توجه به تأثیری که نورپردازی و روشنایی در فضاهای عمومی از جمله فضاهای تحت تصدی شهرداری شامل میدان‌ها و پارک‌ها دارد، بازنگری سیستم روشنایی آنها در دستور کار قرار گرفته و بر اساس اولویت بندی در نقاط مختلف شهر در حال انجام است.

وی ادامه داد: برنامه بازنگری، احداث، اصلاح و تکمیل سیستم روشنایی پارک‌ها و میادین در طرحی تحت عنوان نهضت نور متناسب با نیاز فضاها، نورسنجی و استفاده از چراغ‌های ال ای دی پر نور و کم مصرف آغاز شده است.

شهردار دزفول بیان کرد: نورپردازی و روشن کردن فضاهای شهری تاثیر بسزایی در جنبه های مختلف زندگی شهری از جمله تردد، تجارت، تنوع و سرگرمی، زیبایی محیط، ایمنی و امنیت شهروندان دارد از این رو با استقبال چشمگیر شهروندان به ویژه خانواده ها مواجه شده است.

وی با بیان اینکه این اقدام در پربار کردن و قابلیت استفاده از ساعات بعد از غروب آفتاب هم در تابستان و هم در زمستان تاثیر دارد، افزود: گنبد امامزاده سبزقبا(ع)، میدان‌های امام، آزادی، حاج مرادی و کارگر و بدنه صخره کنار بقعه رود بند از جمله نقاط مورد هدف اجرای طرح نهضت نور هستند.

 عیسی زاده گفت: جاده ساحلی بین پل قدیم و جدید، پارک‌های ملت و بهارآزادی، پل پنجم یا غدیر و میدان‌های خیبر، خلیج‌فارس، گل، میدان بسیج، معزی و میدان بزرگ زیبا شهر از دیگر نقاط اجرای این طرح هستند.