طرح فاضلاب شهر کازرون با حضور معاون رئیس جمهور افتتاح می شود

طرح فاضلاب شهر کازرون با حضور معاون رئیس جمهور افتتاح می شود
بزرگترین طرح زیست محیطی غرب استان فارس

همزمان با هفته‌ دولت طرح فاضلاب شهر کازرون با حضور محسن رضایی معاون رئیس جمهور به بهره برداری می‌رسد.

 مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران، گفت: طرح فاضلاب شهر کازرون به عنوان بزرگترین طرح زیست محیطی غرب استان با حضور محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور، در دومین روز از هفته دولت افتتاح می‌شود.

علی جان صادق پور افزود: بزرگترین طرح زیست محیطی غرب استان فارس شامل تصفیه خانه، خطوط انتقال و شبکه‌های جمع آوری فاضلاب شهر کازرون است که افتتاح آن نقطه‌ی عطفی در توسعه‌ی اقتصادی و ارتقا بهداشت عمومی این منطقه است.

وی گفت: از ۲۳۰ کیلومتر شبکه‌ی جمع آوری و خطوط انتقال پیش بینی شده طرح، مجموعاً ۵۹ کیلومتر شامل: ۲۱ هزار و ۵۰۰ متر شبکه‌ی فرعی، ۳۲ هزار متر شبکه‌ی اصلی و پنج هزار و ۵۷۳ متر خط انتقال فاضلاب اجرا شده است.

مدیر عامل شرکت آبفا فارس اضافه کرد: تاکنون سه هزار و ۷۰۵ فقره انشعاب فاضلاب نیز نصب شده است. صادق پور گفت: در بخش دیگری از این طرح زیست محیطی، تصفیه خانه‌ی فاضلاب شهر کازرون نیز در دو مدول هر یک با ظرفیت تصفیه‌ی ۱۷ هزار و صد متر مکعب در شبانه روز در زمینی به مساحت ۴۵ هکتار طراحی شده که بخش سویل و الکترومکانیکال مدول اول این تصفیه خانه‌ی فاضلاب همراه با شبکه‌ی جمع آوری و خطوط انتقال با صرف اعتباری به ارزش سه هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال، مراحل اجرا را به اتمام رسانده است.

به گفته وی، مرحله نخست طرح فاضلاب شهر کازرون قادر به ارائه‌ی خدمات جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب به ۱۰۳ هزار نفر از شهروندان شهر کازرون است.

مدیر عامل شرکت آبفا فارس گفت: فاضلاب شهری کازرون پس از انتقال به تصفیه خانه و عبور از مراحل مختلف تصفیه‌ی فیزیکی، بیولوژیکی و شیمیایی، تبدیل به پساب مورد تأیید برای استفاده در بخش صنعت و کشاورزی در این منطقه می‌شود.

طرح ایجاد تأسیسات فاضلاب شهر کازرون شامل اجرای تصفیه خانه، خطوط انتقال و شبکه‌های جمع آوری فاضلاب در سال ۱۳۷۳ مورد تأیید قرار گرفت و و دارای ردیف ملی طرح‌های عمرانی شد و عملیات اجرایی آن در سال ۱۳۷۵ آغاز شد.