طرح بیمه رایگان مادران باردار در بوشهر عملیاتی شد

طرح بیمه رایگان مادران باردار در بوشهر عملیاتی شد

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: طرح بیمه رایگان مادران باردار فاقد بیمه تا زمان شیردهی و بیمه فرزند آنها تا پنج سالگی در این استان عملیاتی شد.

داراب بارگاهی اظهار کرد: مادران فاقد بیمه می‌توانند تا پایان دوره شیردهی و فرزندان آنها تا پایان پنج سال بدون نیاز به آزمون وسع به صورت رایگان بیمه شوند.

وی بیان کرد: در بحث حمایت مالی نیز یکی از اقدامات صورت گرفته پوشش ۹۰ درصدی هزینه‌های درمان ناباروی برای مراجعه کنندگان به مرکزهای دارای مجوز از وزارت بهداشت و درمان (از جمله مرکزهای بخش خصوصی) است.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان بوشهر عنوان کرد: در این طرح فرد به مرکز خصوصی و فاقد قرارداد با سازمان بیمه سلامت مراجعه و با ارائه اسناد مربوط هزینه‌های خود را تا سقف ۹۰درصد دریافت کنند.

بارگاهی یادآور شد: در حال حاضر بیش از ۴۸۰ موسسه تشخیص درمانی و داروخانه طرف قرارداد اداره کل بیمه سلامت استان بوشهر هستند و برای موسسه‌های فاقد قرارداد نیز آمادگی لازم برای انعقاد با آنها وجود دارد.

وی بیان کرد: براساس ارزیابی‌ها اکنون در استان بوشهر فرد بیمه نشده‎ای وجود  ندارد اما با این حال چنانچه فردی از پوشش بیمه جامانده باشد می تواند با مراجعه به دفاتر پیشخوان برای مدت سه ماه تا رسیدن نتیجه آزمون وسع وی تحت پوشش بیمه رایگان سازمان بیمه سلامت قرار گیرد.

بارگاهی ادامه داد: این وضعیت در حالی رقم خورده است که سازمان بیمه سلامت هر ساله شاهد بدهی هایی سنواتی بود که در مواردی هفت تا هشت ماهه  امکان پرداخت مطالبات وجود نداشت.