ضرورت برنامه‌ریزی برای پیشگیری از آتش سوزی در مناطق حفاظت شده بوشهر

ضرورت برنامه‌ریزی برای پیشگیری از آتش سوزی در مناطق حفاظت شده بوشهر

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: برنامه ریزی برای پیشگیری از وقوع آتش سوزی در مناطق حفاظت شده و تامین آب آبشخورهای حیات وحش از ضرورتهای محیط زیست استان در فصل گرما است.

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر روز  پنجشنبه به نقل از فرهاد قلی نژاد در نخستین جلسه کارگروه مدیریت بحران استان با موضوع آتش سوزی و اطفا حریق، بیان کرد: بوشهر بدلیل شرایط آب و هوایی یکی از استانهایی است که با خشکسالی شدید و گرمای مفرط مواجه است و این ویژگی چالش هایی را در این فصل برای محیط زیست ایجاد می‌کند.

وی افزود: از این رو اقدامات و راهکارهای فوری مانند پیشگیری از آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع در مناطق حفاظت شده ضروری است.

قلی نژاد عنوان کرد: لازم است یک مانور اطفا حریق در مناطق سناریویی تدوین شود تا دستگاه ها و نیروها در هماهنگی کامل باهم قرار گیرند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اضافه کرد: علاوه بر این تیم های واکنش سریع در اداره ها و مناطق با حضور محیط بانان و جوامع بومی و همیاران محیط زیست تشکیل شود.

وی گفت: همچنین لازم است با تهیه بروشورهای آموزشی و نصب بنرها در مناطق حساس و بحرانی نسبت به هوشیارسازی شهروندان نسبت به بحران های آتش سوزی در مناطق حفاظت شده اقدام شود.

قلی نژاد ادامه داد: تامین آب آبشخورهای حیات وحش از دیگر ضرورت های این فصل در استان بوشهر است.

وی تاکید کرد: برگزاری منظم نشست های کارگروه مدیریت بحران به خصوص در فصل گرم بسیار مهم است تا بتوانیم از تنوع زیستی به بهترین شکل ممکن حراست کنیم.