صدور هشدار نارنجی نسبت به سیلابی شدن مسیل‌ها در استان تهران

صدور هشدار نارنجی نسبت به سیلابی شدن مسیل‌ها در استان تهران
شهروندان تمهیدات لازم را بیاندیشند

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار نارنجی بارش باران در تمام نقاط استان به ویژه شهر‌های شمالی و شرقی خبر داد و گفت: احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد.

حامد یزدی مهر با اشاره به اینکه طبق گزارش هواشناسی در نقاط سردسیر رگبار برف، در گردنه‌ها و جاده‌های مواصلاتی کوهستانی کولاک برف و وزش باد شدید لحظه‌ای پیش بینی شده است، گفت: بر این اساس به مردم نسبت به آب گرفتگی معابر، ایجاد رواناب هشدار می‌دهیم که با توجه به شرایط و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها از این نقاط فاصله گرفته و تمهیدات لازم را بیاندیشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران نسبت به احتمال تخریب و خسارت به محصولات کشاورزی نیز هشدار داد و عنوان داشت: به همه کشاورزان توصیه می‌شود اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ایجاد خسارت ناشی از وقوع مخاطرات مذکور را در دستور کار داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در زمان بارندگی، افزایش رواناب در شهر‌ها مشکلاتی را برای شهروندان به وجود می‌آورد که اختلال در رفت و آمد در زمان بارندگی و آب گرفتگی واحد‌های مسکونی و تجاری از جمله آن‌ها است، بیان داشت: در زمان شدت بارندگی با تبدیل خیابان‌ها به مسیر عبور آب، عملاً خسارت‌های زیادی به شهر و شهروندان وارد می‌شود و در این خصوص به مردم شهر‌های شمالی و شرقی استان تهران توصیه می‌شود تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.