صدور اجازه پلمب اماکن مروج بی‌حجابی در فارس

صدور اجازه پلمب اماکن مروج بی‌حجابی در فارس

رئیس کل دادگستری فارس خواستار اجازه شورای فرهنگی عمومی به ورود دادگستری استان برای اعمال برخورد قهری و پلمب واحدهایی که بی حجابی در آنها رواج دارد، شد.

حجت الاسلام سیدکاظم موسوی شنبه ٢٠ فروردین در جلسه شورای فرهنگ عمومی فارس بیان کرد: به کارهای فرهنگی به شدت معتقدیم اما باورمان این است که عده‌ای تصور می‌کنند که برخورد ما کم رنگ شده و نیاز به برخورد قهری است.

او خواستار اجازه دادگستری برای پلمب واحدهایی شد که بی حجابی در آنجا رواج دارد و گفت: بی حجابی و بی حیایی در برخی نقاط شیراز غوغا می‌کند و گویی سیل ما را برده است.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه از همه دغدغه مندان در موارد پیگیری شده از جمله حجاب و عفاف و کرونا قدردانی و اضافه کرد: در موضوع حجاب و عفاف آخرین مراحلی است که می‌شود کاری کرد که ماندگار باشد و اگر این فرصت از دست برود امکان جمع کردن موضوع وجود ندارد.

روح‌الله نجابت ضمن بیان اینکه در این موضوع نباید به جلسات ماهانه بسنده کرد بلکه مسائل روزانه و هفتگی باید دنبال شود، عنوان کرد: با شیوع کرونا و فراگیر شدن بیماری، بسیاری از نهادها از جمله سپاه و بسیج پای کارآمدند اما آیا کفایتی در بحث عفاف و حجاب هم شاهد بودیم؟ 

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید به نوعی وضعیت فعلی را ارزیابی و سه ماه بعد ببینیم شاخص این مهم کفایت کرده یا نه؟

نجابت خواستار تعمیم سامانه نظارتی این مهم در مسائلی چون سگ گردانی و حیوان گردانی شد و ادامه داد: باید نظارت بیشتری در مجموعه‌هایی چون فرودگاه، راه آهن، اماکن ورزشی و مجتمع تجاری در بحث عفاف و حجاب ایجاد شود.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: بی حجابی در بازار قدیم شیراز به کرات مشاهده می‌شود.