صاعقه در هند جان ۷۵۰ نفر را گرفت!

صاعقه در هند جان ۷۵۰ نفر را گرفت!

منابع رسانه‌ای خبر دادند، صاعقه در هند طی سال جاری جان‌ صد‌ها نفر را گرفت و تنها در هفته جاری ۵۰ نفر در شمال این کشور قربانی شده‌اند. طبق اعلام اداره هواشناسی هند، از ماه آوریل (اواسط فروردین) تاکنون در نتیجه صاعقه نزدیک به ۷۵۰ نفر در این کشور جانشان را از دست داده‌اند.

در شرایطی که نتایج تحقیقات علمی از افزایش دمای هوا و تاثیرات ناگوار آن بر تغییرات اقلیمی حکایت دارد، صاعقه در هند مرگبار شده است.

شبکه «اسکای نیوز» انگلیس، روز پنجشنبه (امروز) از تلفات صاعقه در فصل باران‌های موسمی در مناطق شمالی شبه قاره هند از قبیل ایالت «اوتار پرادش» خبر داد.

بنا بر گزارش این رسانه، با کشته شدن هفت نفر در شمال هند تعداد تلفات هفته جاری در شمال هند در نتیجه اصابت صاعقه به ۴۹ نفر افزایش یافته است.

همه این هفت نفری که کشته شدند در ایالت اوتار پرادش جان خودشان را از دست دادند. اغلب قربانیان، کشاورزان روستایی بودند که در جریان بارش‌های موسمی سعی کردند در میان درختان پناه بگیرند. به گفته مقام‌های هند، چهار تن از کشته‌شدگان، اعضای یک خانواده بودند.

در فصل جاری بارش‌های موسمی در هند تا کنون تعدادی افرادی که در نتیجه صاعقه قربانی شده‌اند، از میزان افرادی که در نتیجه سیل جان داده‌اند، بیشتر شده است.

طبق اعلام اداره هواشناسی هند، از ماه آوریل (اواسط فروردین) تاکنون در نتیجه صاعقه نزدیک به ۷۵۰ نفر در این کشور جانشان را از دست داده‌اند.

شبکه اسکای نیوز در بخشی از گزارش خود به موضوع تغییرات آب و هوایی و اقلیمی در جهان اشاره کرده است.

طبق این گزارش، «تحقیقاتی وجود دارد که نشان می‌دهد افزایش دما به اندازه یک درجه، تعداد صاعقه‌ها را تا ۱۲ درصد افزایش می‌دهد. تصور می‌شود که آلودگی نیز میزان صاعقه‌ را افزایش می‌دهد».