صاحب برندِ معروف و محبوب آبادانی‌ها درگذشت

صاحب برندِ معروف و محبوب آبادانی‌ها درگذشت

لئوناردو دل وکیو، میلیاردر ایتالیایی که ثروتش را با تاسیس شرکت‌های عینک‌سازی مشهوری از جمله ری‌-بن و اوکلی به دست آورده بود، در سن ۸۷ سالگی درگذشت.

جورجو آرمانی، طراح لباس سرشناس ایتالیایی که از دهه ۸۰ میلادی با لئوناردو دل وکیو همکاری کرده بود با انتشار خبر درگذشت او گفت: «ما با هم پدیده‌ای را خلق کردیم که پیش از آن وجود نداشت: ما خیلی زود فهمیدیم که عینک می‌تواند از یک شی کاربردی صرف، به یکی از ملزومات مد و فشن تبدیل شود».

آقای دل‌ وکیو که بخشی از کودکی‌اش را در یتیم‌خانه و در فقر  سپری کرده بود، در کار و تجارت تا آنجا پیش رفت که طبق برآورد نشریه فوربز در سال ۲۰۲۱ به دومین فرد ثروتمند در ایتالیا تبدیل شد.

او در سال ۱۹۶۱ شرکت لوکساتیکا را ابتدا برای تامین قطعات عینک تاسیس کرد، و حتی پس از تلفیق آن با شرکت فرانسوی اسیلور و تبدیل شدن به غول دنیای عینک‌سازی در سال ۲۰۱۸ همچنان رئیس هیات مدیره و یکی از اصلی‌ترین سهام‌داران آن باقی ماند.

عینک‌های ری‌-بن از قاب‌های آشنای کلاسیک آن تا مدل‌های به‌روز شده‌اش، همواره در میان دوستداران مد، از مردم عادی گرفته تا سلبریتی‌ها محبوب بوده است. از جمله ری-بن در میان مردم جنوب ایران به خصوص آبادانی‌ها از ارج و قرب ویژه‌‌ای برخوردار است.