شیرازی ها رکورددار استقبال از جشنواره های هنری فجر

جشنواره موسیقی فجر، فتح بابی برای اجرای کنسرت های شیراز شد

شیرازی ها رکورددار استقبال از جشنواره های هنری فجر

فاطمه مقدم/ هفدهمین جشنواره موسیقی فجر شیراز دیروز آخرین اجرا از اجراهای نه گانه خود را با اجرای سه گروه موسیقی از خوزستان، بوشهر و کهگیلویه بویر احمد به پایان رساند.

در این جشنواره گرچه از نام ها و گروه های مشهور خبری نبود اما از آنجا که پس از مدت ها نوای موسیقی را به شهر راز آورده بود با استقبال خوب مردم مواجه شد به طوری که سالن اصلی تالار حافظیه پس از مدت ها از جمعیت مشتاق شنیدن موسیقی پر شد. سوای آن که شیرازی ها همواره از موسیقی و کنسرت ها استقبال می کنند برگزار نشدن کنسرت در چندین ماه گذشته خود عاملی بر تشنه تر شدن مردم به شنیدن موسیقی و دیدن گروه های نوازنده بود. معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در گفت و گو با «خبر جنوب» با اشاره به اینکه گروه های شرکت کننده در هفدهمین جشنواره فجر شیراز از گروه های برتر موسیقی کشور بودند گفت: گروه موسیقی شبدیز بوشهر از گروه های مطرح در عرصه موسیقی کشور است و یکی از اجراهای مهم این رویداد موسیقایی در شیراز را بر عهده داشت. این گروه پس از اجرای دیشب در شیراز برای اجرای برنامه اختتامیه جشنواره موسیقی فجر راهی تهران شده است.

سید رسول موسوی نژادیان در ادامه افزود: با رصدی که از میزان استقبال مردمی از جشنواره موسیقی فجر در سراسر استان های کشور (جز تهران) داشتیم، خوشبختانه استقبال مردم شیراز از جشنواره موسیقی فجر چشمگیرترین استقبال مخاطبان از برنامه های هنری ویژه فجر بوده است.

وی با اشاره به اینکه نوازندگان موسیقی از شش استان کشور در هفدهمین جشنواره حضور داشتند اظهار داشت: این جشنواره با حضور هشت گروه از استان‌های فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، یزد، آذربایجان شرقی و خوزستان هر شب در سه نوبت یک ساعته در تالار بزرگ حافظ فرهنگ و ارشاد فارس، در سالنی مملو از جمعیت به اجرای موسیقی پرداختند.

موسوی نژادیان با اشاره به اینکه جشنواره موسیقی فجر فتح بابی برای اجرای کنسرت ها در شیراز خواهد بود تصریح کرد: ما از چند گروه مختلف عرصه موسیقی پاپ تقاضای برگزاری کنسرت برای اسفند ماه دریافت کردیم که به چند گروه مجوز اجرا در سالن حافظیه و احسان و حتی اجرا در شهرستان های استان را داده ایم و امیدواریم که شرکت های برگزارکننده کنسرت ها به مشکلی برنخورند و بتوانند به برگزاری این کنسرت ها بپردازند و مردم شیراز و فارس شاهد اجرای کنسرت های مفرح و خوبی در ماه پایانی سال باشند. البته تقاضا برای برگزاری کنسرت در فروردین ماه نیز داشته ایم اما بیشتر گروه ها تمایل دارند از فرصت اسفند ماه برای برگزاری کنسرت استفاده کنند. به هر رو بهار آینده نیز مردم می توانند منتظر برگزاری کنسرت های خوبی در شهر شیراز باشند. امیدواریم که کنسرت هایی آینده نیز به ایجاد روحیه نشاط وشادی در جامعه  کمک کند.

هفدهمین جشنواره موسیقی فجر شیراز از دوشنبه یکم اسفند د‌‌ر تالار حافظ شیراز کار خود‌‌ را آغاز کرد؛ در این جشنواره نه گروه موسیقی به اجرا پرداختنند شد که چهار گروه آن از فارس بودند.