شیراز با کمبود ۲۳۰۰ تخت بیمارستانی روبروست  

شیراز با کمبود ۲۳۰۰ تخت بیمارستانی روبروست    
در استان فارس مدت هاست شاهد احداث بیمارستان دولتی نبودیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه در حال حاضر با کمبود ۲ هزار و ۳۰۰ تخت بیمارستانی در شیراز مواجه هستیم گفت: در استان فارس مدت هاست شاهد احداث بیمارستان دولتی نبودیم و نیاز است که شرایط لازم برای احداث بیمارستانی دولتی فراهم شود.

سید وحید حسینی چهارشنبه در نشست خبری افزود: مقدمات احداث سه بیمارستان دولتی در شیراز را فراهم کرده ایم که بیمارستان حضرت صدیقه (س) در میانرود و بیمارستان نمازی شماره ۲ با اعتبار اولیه ۴۰۰ میلیارد تومان از جمله این بیمارستان‌ها محسوب می‌شوند.

حسینی با بیان اینکه بیمارستان شهید فقیهی ۸۳ سال قدمت دارد، بیان کرد: برای ساخت بیمارستان شهید فقیهی ۲ نیز به دنبال تأمین زمین هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بخش دیگری از سخنان خود از برنامه ریزی برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین سخن گفت و اظهار کرد: مقرر شده برای تسهیل تهیه دارو رقمی حدود یک میلیارد تومان در اختیار ستاد اربعین حضرت احمدبن موسی (ع) و دانشگاه علوم پزشکی شیراز قرار بگیرد و ۱۰ پایگاه در قالب درمانگاه سطح یک و یک درمانگاه سطح ۲ به صورت تخصصی برای خدمت رسانی به مردم و زائران اربعین فعالیت کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: جامعه داروسازی و پزشکی استان فارس با فرهیختگی که داشت اقدامات قابل توجهی برای اجرای طرح دارویار انجام داد.

وی به اجرای موفق طرح دارویار در استان فارس اشاره کرد و گفت: این طرح دو هدف مهم را دنبال می‌کرد. جلوگیری از قاچاق دارو به خارج از کشور و سرپا نگه‌داشتن شرکت‌های داروساز و داروخانه‌ها با تأمین بودجه از اهداف مهم این طرح به شمار می‌رود.

او با اشاره به اینکه در مدت یک ماه از ۸۵۶ داروخانه فارس ۲هزار ۳۰۰ بازدید انجام شد، عنوان کرد: در واقع از هر داروخانه به طور متوسط سه بازدید انجام شد و با انجام این کار شاهد بروز کمترین تخلف در این حوزه بودیم.

وی به پذیرش تعداد قابل توجهی از بیماران در استان فارس اشاره کرد و گفت: حدود ۳۷ درصد بیماران مراکز درمانی فارس، از خارج استان برای کارهای خاص و معمولا فوق تخصصی به مراکزی مانند نمازی مراجعه می‌کنند و می‌توان گفت بیش از ۵۰ درصد خدمات پزشکی به مردمی ارائه می‌شود که از خارج از استان برای معالجه به مراکز درمانی فارس مراجعه می‌کنند.

وی با تأکید بر ضرورت شتاب بخشی به پرداخت‌های مطالبات اساتید اشاره کرد: تسریع در روند پرداخت های اساتید از دیگر برنامه‌های ما محسوب می‌شود.

وی همچنین بر ضرورت حمایت از فعالیت‌های دانش بنیان تأکید کرد و گفت: وزارت بهداشت، صندوق توسعه در نظر گرفته و در استان، منابعی برای فعالان این حوزه  در نظر گرفته شده است و در تلاش هستیم با محوریت بومی‌سازی تجهیزات مصرفی استان و تولید داروهای خاص در این مسیر گام‌های بلندی برداریم.

حسینی با بیان اینکه موج هفتم در حال ثبات و کنترل است، گفت: انتظار می‌رود که حساسیت در زمینه لزوم تزریق واکسن دز یادآور کرونا در جامعه بیشتر شود تا بتوانیم به کنترل و مقابله با بیماری کووید۱۹ بپردازیم.

حسینی رسانه را پل ارتباطی بین مردم و مسئولان دانست و گفت: رسانه در انعکاس فعالیت‌های انجام شده توسط مسئولان و انتقال مشکلات مردم به مسئولان نقش مهمی دارد؛ خوشبختانه در استان فارس جامعه بزرگ فرهیخته‌ای داریم و فارس در زمینه‌های مختلف پیشینه درخشانی دارد و از هویت و قابلیت بالایی در کشور برخوردار است.