شوک شبانه پیکه به دنیای فوتبال

مدافع تیم فوتبال بارسلونا با انتشار ویدئویی در صفحه شخصی خود اعلام کرد که شنبه از تیم باشگاهی‌اش خداحافظی خواهد کرد.

 جرارد پیکه، مدافع ۳۵ ساله باشگاه بارسلونا با انتشار ویدیویی احساسی، جدایی خود از بارسلونا را اعلام کرد و گفت در بازی روز شنبه بارسلونا مقابل آلمریا، برای آخرین بار در نیوکمپ به میدان می‌رود.

پیکه در این ویدیو گفت:" همیشه گفته‌ام که بعد از بارسلونا در هیچ تیم دیگری بازی نخواهم کرد. تصمیم نهایی من همین است. روز شنبه آخرین بازی من در نوکمپ خواهد بود. به این تصمیم رسیدم که وقت خداحافظی است".

وی تاکنون ۶۱۵ بازی برای تیمش انجام داده و موفق به کسب ۸ جام قهرمانی لالیگا، ۷ جام قهرمانی کوپادل‌ری، ۳ جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا و ۳ جام قهرمانی باشگاه‌های جهان شده است.

ویدیوی احساسی پیکه امروز در حالی منتشر شد که در روزهای اخیر نام او در فهرست اولیه ۵۵نفره تیم ملی اسپانیا برای حضور در جام جهانی قطر اعلام شد. همین باعث شده اعلام بازنشستگی این ستاره اسپانیایی بیش از پیش غیرمنتظره باشد و فوتبالدوستان را شگفت‌زده کند.

پیکه که متولد کاتالونیا است دوران فوتبالی حرفه‌ای هیجده ساله پرافتخاری را پشت سر گذاشته است. او در این مدت ۳۵ جام قهرمانی بالای سر برده و زیر نظر تعدادی از بزرگترین مربیان تاریخ فوتبال بازی کرده است. پیکه نه تنها در اسپانیا بلکه در انگلیس هم به جام قهرمانی رسیده است. از دیگر افتخارات او می‌توان به قهرمانی در چهار دوره چمپیونزلیگ و یک بار فتح جام جهانی اشاره کرد. پیکه با نزدیک به ۸۰۰ بازی فوتبال بازنشسته خواهد شد.

 پشت پرده خداحافظی پیکه از فوتبال

اما پشت پرده خداحافظی غافلگیرکننده پیکه در وسط فصل چه بود. چرا ستاره متعصب بارسلونا تصمیم گرفت در میانه فصل از آبی-اناری‌ها خدحافظی کند.

 الکسیس مشهور به «MisterChip» خبرنگار نشریه «آس» و شبکه «ESPN» دست به افشاگری زد و گفت: پیکه بارسلونا را ترک نکرد بلکه آن‌ها او را اخراج کردند. آن‌ها در‌ها را باز کردند و پیکه را به بیرون پرتاب کردند. او در شرایط سختی به سر می‌برد.

وی افزود: واقعا باشگاه فشار‌های زیادی را به او در ۳ ماه گذشته وارد کرد و این فشار‌ها روی این اسطوره بارسلونا دور از شان او بود.