شوک به فوتبال بانوان؛ امتیاز تاریخی تیم ملی پرید

شوک به فوتبال بانوان؛ امتیاز تاریخی تیم ملی پرید

تیم ملی فوتبال زنان هند با تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا، از گردونه رقابت‌های جام ملت‌های آسیا کنار رفت.

 در حالی‌که قرار بود از ساعت 17:30 و بعد از برگزاری دوئل زنان فوتبال ایران و چین، دومین مسابقه گروه اول رقابت‌ها در هفته دوم جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا میان تیم‌های هند و چین‌تایپه برگزار شود، اما شیوع گسترده پاندمی کرونا در اردوی هندی‌ها باعث لغو این مسابقه شد.

 در شرایطی که تیم فوتبال زنان چین تایپه در حال گرم کردن خود در ورزشگاه دی پاتیل است و داوران هم مشغول آماده کردن خود برای این مسابقه بودند اما کاروان تیم ملی فوتبال زنان هند عازم ورزشگاه نشد تا کنفدراسیون فوتبال آسیا ورود کرده و تصمیم نهایی را درباره هندی‌ها بگیرد.

 ابتلای 13 نفر از بازیکنان تیم ملی فوتبال زنان هند باعث لغو مسابقه امروز شد، آن‌هم در شرایطی که هند میزبان رقابت‌هاست و این مسئله برای همگان سوال شده که چگونه این اتفاق در اردوی هندی‌ها رخ داده است.

آن‌چه در این بین مهم است این‌که با حذف تیم ملی فوتبال زنان هند، بازی نخست این تیم با زنان فوتبال ایران هم باطل شد و جدول گروه اول رقابت‌های جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا به سه تیم تقلیل پیدا کرد.

 با این وصف حالا زنان فوتبال ایران چهارشنبه باید در مقابل چین تایپه به میدان بروند و پیروزی در این مسابقه می‌تواند صعود تاریخی فوتبال زنان ایران به مرحله حذفی را محقق سازد؛ فعلا زنان فوتبال ایران با انجام 1 یک مسابقه و دریافت 7 گل در بین 3 تیم برتر، در جایگاه سوم هستند و نمی‌توانند به مرحله حذفی بروند و مسابقه چهارشنبه می‌تواند سرنوشت زنان فوتبال ایران را رقم بزند.