شورای شیراز آماده دریافت ایده و نظرات نخبگان است  

شورای شیراز آماده دریافت ایده و نظرات نخبگان است   

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر شیراز یکشنبه 15 آبان به خبرنگاران گفت: مرکز پژوهش‌ها بازوی کمکی و تحقیقاتی کمیسیون‌های تخصصی شوراست و با بهرمندی از ظرفیت کارشناسان و نخبگان در راستای پیشبرد اهداف کلان مدیریت شهری در ترسیم چشم‌انداز شهر شیراز براساس شاخص های علمی نقش خود را ایفا می‌کند.

دکتر مهدی نصیری ادامه داد: فرآیندی برای مطرح شدن ایده‌ها و فضایی برای ارتباط با نخبگان و همچنین فرآیندی مناسب برای تصویب طرح ها، قراردادها و مسائل مالی از گذشته تا کنون وجود نداشته و به همین دلیل در گام اول پیگیری این زیر ساخت ها در دستور کار مرکز پژوهش‌ها قرار گرفت و موارد پایه ای و اساسی با نظر هیئت امنا مطرح و سپس برخی از موارد تصویب شد؛ این اقدام می‌تواند زیرساختی دائمی برای مرکز پژوهش‌ها باشد.

وی با اشاره به طرح‌ها یا لوایح ارائه شده از سوی کمیسیون‌های تخصصی شورا یا مجموعه شهرداری، گفت: موضوعات مختلف قابلیت طرح و بررسی از سوی مرکز پژوهش‌های شورای شهر را در یک فضای تعاملی و دانش محور، با هدف رسیدن به نتیجه‌ای مطلوب دارد.

این عضو شورای شیراز گفت: کارگروه‌های تخصصی در مرکز پژوهش‌های شورا تشکیل و برای هر کارگروه یک مسئول و دبیر مشخص شده است؛ لذا به دور از نگاه‌ها و سلایق سیاسی، امکان استفاده از ایده‌ها و نظرات متخصصان و نخبگان در سطوح مختلف جامعه برای بهبود کیفی سطح مدیریت شهری، وجود دارد.

او با بیان اینکه مرکز پژوهش‌ها طرح‌ها و لوایح ارجاع شده از سوی شورای شهر را در کارگروه‌های تخصصی و با پرهیز از اعمال سلایق شخصی، بررسی می‌کند، گفت: تلاش می‌کنیم که با برنامه‌ریزی مناسب و با کمک کارگروه‌های تخصصی، خروجی مرکز پژوهش‌ها را ارتقاء دهیم و زمینه را برای جذب حداکثری ایده‌ها و البته کاهش هزینه‌های مدیریت شهری فراهم کنیم.

نصیری گفت: درهای مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر شیراز به روی نخبگان باز است؛ همه افراد این امکان را دارند که با طرح دیدگاه‌ها و نظرات خود، در قانون‌گذاری مدیریت شهری و افزایش اثربخشی سیاست‌گذاری‌ها و فرآیندها در این حوزه، مشارکت داشته باشند.