شوتی‌ها، عامل اصلی تلفات و حوادث رانندگی در استان کهگیلویه و بویراحمد

شوتی‌ها، عامل اصلی تلفات و حوادث رانندگی در استان کهگیلویه و بویراحمد
خودروهای شوتی به یکی از معضلات استان تبدیل شده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: شوتی‌ها عامل اصلی حوادث رانندگی در استان هستند.

کیامرث حاجی‌زاده روز دوشنبه ۲۱ آذرماه ۱۴۰۱ در نشست کمیسیون ایمنی راه‌ها با تاکید بر اجرای شدن مصوبات ایمنی راه‌ها از جمله روکش آسفالت، نصب روشنایی و رفع نقاط کور در زمینه آنتن دهی تلفن همراه در محورهای ارتباطی استان از جمله پاتاوه به دهدشت افزود: این مصوبات قرار بود ۳۰ آبان انجام شوند اما با وجود تخصیص اعتبار انجام نگرفته و در صورتی که تا ۳۰ آذر انجام نشود اقدام دیگری صورت می‌گیرد.

وی حمل اجساد در حوادث رانندگی در محورهای استان را از وظایف دانشگاه علوم پزشکی دانست و اظهارکرد: در محورهای استان آمبولانس مستقر شود.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار استقرار پاسگاه شبانه روزی در محور یاسوج- پاتاوه شد و خاطرنشان کرد: شرکت گاز، گازرسانی به این پاسگاه را در دستور کار خود قرار دهد.

حاجی‌زاده با اشاره به تلفات خودروهای حامل قاچاق کالا و همچنین اتباع بیگانه تصریح کرد: در نشست آینده کمیسیون ایمنی راه‌ها آمار دقیقی از تلفات در این دو زمینه ارائه شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: خودروهای شوتی بیشترین علت حوادث رانندگی است و به یکی از معضلات استان تبدیل شده است.

عابد محمدی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد نیز از افزایش ۵۰ درصد تردد در محورهای مواصلاتی استان خبر داد و گفت: فوتی‌های حوادث رانندگی در آبان ماه افزایش داشته است.

وی تخطی از سرعت مطمئنه را عامل اصلی حوادث رانندگی دانست و بیان کرد: مصدومین حوادث رانندگی در هفت ماهه امسال ۲۶ درصد افزایش داشته است.