شهرک‌های صنعتی جدید در مرکز فارس ایجاد می‌شود

شهرک‌های صنعتی جدید در مرکز فارس ایجاد می‌شود

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس از اجرایی شدن ارزیابی‌هایی برای ایجاد شهرک‌ها و نواحی صنعتی جدید در شهرستان‌های زرقان و مرودشت، با هدف بهره‌گیری از مزیت نزدیکی آنها به مرکز استان، خبر داد.

سید مصطفی هاشمی سه‌شنبه 23 فروردین در حاشیه بازدید از مکان‌های پیشنهادی برای ایجاد شهرک های صنعتی جدید در شهرستان‌های مرودشت و زرقان بیان کرد: ایجاد شهرک‌ها ونواحی صنعتی جدید در نزدیکی مرکز استان با هدف جذب سرریز سرمایه گذار در اولویت این شرکت قرار دارد.

او با بیان اینکه در این زمینه با بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها تلاش مضاعف خواهیم کرد، محدودیت اراضی پیرامون کلانشهر شیراز را یادآور و متذکر شد: در این بازدید، مناطقی در محدوده بندامیر، لپویی در شهرستان زرقان و محور درودزن در شهرستان مرودشت، به لحاظ فنی و تخصصی بررسی شد، البته پیش از این نیز اراضی اطراف شهر داریون مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است.

هاشمی سهولت در دسترسی به زیرساخت‌های آب، برق و گاز، وجود جاده دسترسی مناسب، حفظ الزامات محیط زیستی نظیر رعایت حریم شهرها و روستاها و حفظ فاصله قانونی با دامداری و موقعیت توپوگرافی اراضی را از مهمترین شرایطی بیان کرد که در ارزیابی‌ها لحاظ می‌شود.

او با اشاره به تاکید استاندار فارس و پیگیری نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای بستر سازی به منظور جذب سرمایه گذار در قالب ایجاد شهرک‌های صنعتی جدید بویژه در مرکز استان عنوان کرد: این شرکت در قالب‌های استفاده از اراضی منابع طبیعی، خرید زمین، مشارکت و نیز شهرک‌های صنعتی غیردولتی آماده راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی در استان است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین با بیان اینکه ایجاد یک شهرک صنعتی نیازمند تعامل و هماهنگی و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی است، گفت:در این زمینه دستگاه‌های اجرایی همکاری مطلوبی با ما داشته‌اند که امیدواریم این حمای‌ ها تداوم یابد.