شهرداری یاسوج در اقدامی عجیب پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد را پلمب کرد

شهرداری یاسوج در اقدامی عجیب پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد را پلمب کرد

شهرداری یاسوج در اقدامی عجیب ساختمان پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد را پلمب کرده که شرکت های دانش بنیان و مخترعین و پژوهشگران داخل آن مشغول کار بودند.

محسن عسکری، مدیر روابط عمومی پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص پلمب پارک علم و فناوری گفت: ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه روز شنبه ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۰ ماموران شهرداری یاسوج جهت پلمب ساختمان پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد با یک دستگاه جرثقیل، یک کامیون حامل نیوجرسی و حدود ۷۰ نفر کارمند و کارگر شهرداری اقدام کردند.

وی افزود: شلوغی و ازدحام کارکنان و کارگران شهرداری  یاسوج در جلوی پارک علم و فناوری منجر به درگیری لفظی و فیزیکی بین کارمندان پارک و کارکنان و کارگران شهرداری شد که یک نفر از کارکنان پارک علم و فناوری استان از ناحیه کتف مصدوم شد. این حرکت و رفتار از سوی یک نهاد فرهنگی همچون شهرداری بعید و عجیب بود.

عسکری تصریح کرد: شهرداری یاسوج که از سال ۹۷ تاکنون مدعی بود پارک علم و فناوری چون یک ساختمان مسکونی را به پژوهشی_ آموزشی و فناوری تغییر کاربری داده باید بیش از دو میلیارد تومان عوارض پرداخت کند که پس از رایزینی ها شهرداری یاسوج این مبلغ را به یک میلیارد و ۴۲۵ میلیون و ۱۷۲ هزار تومان کاهش داد که عوارضی که شهرداری برای پارک علم و فناوری نوشته بود، چیزی نزدیک به مبلغی که ساختمان را خریداری کرده ایم است.

مدیر روابط عمومی پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: پس از کش و قوس‌های فراوان و جلسات با استاندار سابق نتیجه‌ای حاصل نشد و از طریق مراجع قضایی پیگیری کردیم و این موضوع در دادگاه بدوی و تجدید نظر مطرح شد و رای صادره نقض و باطل شد.

عسکری عنوان کرد: موضوعات مرتبط با فعالیت های علمی، پژوهشی، فناوری و ادارات باید در کمیسیون ماده ۵ مطرح شود و در صلاحیت کمیسیون ماده ۷۷ نبود که این موضوع را مطرح کردند.
ماموران و کارمندان شهرداری هنگام مراجعه برای پلمب ساختمان پارک علم و فناوری هیچ حکم قضایی و حقوقی همراه نداشتند و تنها به پشتوانه جمعیتی که همراه آنها بود اقدام به این کار عجیب کردند.

وی بیان کرد: طبق قانون و مصوبات مجلس هر گونه تغییر کاربری در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان و موسسات علمی معاف از هرگونه عوارض و جرائم است.
بر اساس ماده ۱۳ قانون دیوان عدالت مصوب سال ۱۳۹۲ و همچنین موضوع بندهای ۱۴ آیین نامه وضع و اصول عوارض توسط شوراها و ماده ۵۹ قانون رفع موانع تولید در سال ۹۴ ونه عوارض شهرداری پس از صدور پروانه در خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان ممنوع است.