شهرداری لار به ساکنان بافت فرسوده دستور تخلیه داد

شهرداری لار به ساکنان بافت فرسوده دستور تخلیه داد

شهرداری لار در پی وقوع بارش‌های سنگین و سیل آسا به ساکنان بافت فرسوده در شهر قدیم هشدار داد که در اسرع وقت خانه‌های خود را ترک کنند.

بارش‌های سیل آسا همراه با رعد و برق و وزش تندبادهای سنگین که هواشناسی فارس نیز هشدارهای لازم در این باره را داده بود از ساعتی پیش در شهرستان لارستان و مناطق جنوبی فارس آغاز شده است.

همچنین در اطلاعیه شهرداری لار تاکید شده است که بارش‌های سنگین همراه با وزش تندباد و توفان که از عصر امروز در شهر لار و مناطق جنوبی فارس شروع شده، امشب نیز با شدت بیشتری ادامه دارد و شهروندان به ویژه ساکنان مناطق بافت فرسوده لار، اصول ایمنی لازم برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل و آبگرفتگی و وقوع سیل را رعایت کنند.

بر اساس گزارش‌ها، وزش تندبادهای سنگین سبب شکستی درختان و خسارات به برخی خودروها در میادین و خیابان های شهر لار شده است.

 معاون عمرانی فرمانداری لارستان هم گفت: تمامی دستگاه های خدمات رسان، نیروهای امدادی و نهادهای عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان برای مقابله، پیشگیری و کاهش خسارات احتمالی ناشی از بارندگی های سیل آسای پیش رو و از روزهای گذشته در آمادگی کامل هستند.

احمد دلاور تاکید کرد: تاکنون و به دلیل آغاز بارش ها هنوز از بروز خسارات احتمالی و یا وقوع سیلاب در روستاها و بخش های مختلف شهرستان گزارشی دریافت نشده است.

وی به مناطق و خانواده های روستایی و عشایری هشدار داد که به دلیل احتمال وقوع بارندگی های سیل آسا و طغیان رودخانه ها طی مدت سه روز پایانی هفته از حضور در کنار رودخانه ها به طور جدی خودداری کنند.

بر اساس پیش بینی‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، بارش‌های موسمی شدید و سیل آسای بهمراه وزش تندبادهای سنگین که شدت آن از امروز سه شنبه آغاز شده، تا اوایل هفته آینده در مناطق جنوبی فارس نیز ادامه دارد.

وی از مردم و شهروندان به ویژه روستاییان و عشایر شهرستان خواست چنانچه در مناطق در معرض سیلاب قرار دارند از حضور در مسیل و رودخانه ها اجتناب کنند.

فرمانداران شهرستان‌های جنوب فارس هم در همین راستا با نشست‌های ستاد مدیریت بحران بر ضرورت آمادگی کامل اعضای  این ستاد و همه دستگاه‌های خدمات رسان برای جلوگیری و کاهش و مهار خطرات ناشی از وقوع بارش‌های سیل آسا تاکید کرده‌اند.

فرمانداران شهرستان های لارستان، خنج، گراش و اوز و جویم با تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران و یا با صدور اطلاعیه ها و هشدارها نسبت به وقوع سیلاب به مردم و شهروندان نسبت به رعایت نکات ایمنی هشدار دادند و از مدیران و دستگاه های خدماتی خود خواستند که ظرف روزهای آینده و تا اوایل هفته آینده به طور کامل در دسترس و در آمادگی کامل باشند.

ماموریت ها و مرخصی مدیران و کارکنان دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران در این شهرستان‌ها نیز تا اطلاع بعدی لغو شده است.