شهرداری بندرعباس اسامی ساختمان‌های ناایمن شهر را اعلام کند

شهرداری بندرعباس اسامی ساختمان‌های ناایمن شهر را اعلام کند

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس بر ضرورت اعلام اسامی ساختمان‌های فاقد شرایط ایمنی شهر توسط شهرداری بندرعباس تأکید کرد.

احمد کناری‌نژاد ضمن تسلیت به مردم ایران و خانواده‌های داغدار حادثه ساختمان متروپل آبادان، اظهار کرد: ما نباید در خصوص جان مردم تعارف داشته باشیم و درخواستم از شهرداری بندرعباس این است که اسامی ساختمان‌های فاقد شرایط ایمنی را اعلام کند.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس افزود: هم‌زمان ساختمان‌ها و سازندگان و مالکین باید مجاب به تأمین شرایط ایمنی در ساخت و سازها شوند و دستگاه قضایی نیز باید با متولیان برخورد کند تا شاهد حوادث تلخی شبیه متروپل آبادان نباشیم.

وی اظهارکرد: به استناد گزارش‌های رسمی سازمان پزشکی قانونی، سالانه هزاران نفر از مردم ایران قربانی حوادث تلخی در ساختمان‌ها همچون سوختگی ناشی از حریق و انفجار، برق‌گرفتگی، گازگرفتگی، سقوط آسانسور و حوادث ناشی از زلزله و … می‌شوند.

کناری‌نژاد در ادامه بیان کرد: بروز حادثه پلاسکو و متروپل تلنگر جدی برای مالکان و مسئولان است که قبل از حوادث و سوانح از تمام ظرفیت‌ها برای مقابله با بحران و آسیب بهره بگیرند.

وی در پایان با بیان اینکه متأسفانه مدیریت یکپارچه برای کاهش خسارات ناشی از حوادث در حوزه ساختمان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: نکته مهم و چالش برانگیز، هماهنگ نبودن دستگاه‌های متولی امر مسکن و وجود متولیان متعدد با قوانین و راهبردهای مختلف است.