شهرداری اهواز: سگ‌ها با کامیون از شهرهای دیگر می‌آیند!

شهرداری اهواز: سگ‌ها با کامیون از شهرهای دیگر می‌آیند!

با توجه به افزایش تعداد سگ‌های ولگرد در اهواز و تهدید سلامت شهروندان، رفع این مشکل همچنان یک مطالبه عمومی و فراگیر است.

عرفان مردانی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز امروز در توییتی نوشت: ‏"امروز یکی ازهمکارانم درحلقه محاصره ۲۰ سگ ولگرد در اهواز دچار آسیب های جدی شد. اتفاقی که اگر برای یک کودک می‌افتاد جان او را می گرفت."

وی افزود: "مشخص نیست چراهنوز هیچ اقدام موثری برای ساماندهی سگ های ولگرد در اهواز نمی شود؛  جناب آقای شهردار اهواز تا دیر نشده فکری به حال احوال پریشان شهر کنید."

دکتر مریم جوادپور عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اهواز دهم بهمن ماه ۱۴۰۰ پس از مواجهه با تعدادی از سگ های ولگرد، در حالی که تلاش می کرد از آنها فرار کند با خودروهای عبوری تصادف کرده و جان خود را از دست داد.

پس از این حادثه دردناک، شهروندان، دادستانی و دانشگاه علوم پزشکی خواستار پاسخگویی و اقدام فوری شهرداری اهواز شدند.

شهردار اهواز ۲۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ در این خصوص گفت: مشکل پول و محدودیتی در این زمینه نداریم و اگر لازم باشد ساختمان شهرداری را هم می‌فروشیم و خرج این کار می‌کنیم بنابراین مساله نبود پول بهانه‌ای نشود تا شهردار منطقه‌ای بگوید پول نداشتیم. همه اختیارات را به شهرداران منطقه می‌دهم اما به شرط اینکه روزانه در میدان کار کنند و در این زمینه گزارش ارائه دهند.

با گذشت ۸ ماه از آغاز شورای ششم، این مطالبه رو به افزایش است و رئیس سازمان پسماند شهرداری، معتقد است: این معضل در خوزستان بیشتر از سایر استان ها است و تعدادی از سگ‌های ولگرد از شهرهای اطراف اهواز وارد شهر می‌شوند.

محمود ثابت قدم می‌گوید: یکسری آمار به دست ما رسیده که عده‌ای از شهرهای دیگر استان با کامیون‌های بزرگ اقدام به تخلیه سگ‌های ولگرد در ورودهای شهر اهواز می‌کنند!

بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی اهواز، از آغاز سال ۱۴۰۰ تا دی ماه، ۱۸۶۷ مورد حیوان گزیدگی در اهواز اتفاق افتاده که جدای از صدمات جبران ناپذیر جسمی و روحی هزینه ای بالغ بر ۱۸میلیارد تومان روی دست حوزه سلامت گذاشته است.