شهردار شیراز: اتصال خط مترو، راه برون‌رفت حرم شاه چراغ(ع) از بن بست دسترسی است

شهردار شیراز: اتصال خط مترو، راه برون‌رفت حرم شاه چراغ(ع) از بن بست دسترسی است
مهمترین الگوی هر شهری، فرهنگ و اخلاق شهروندی آن شهر است

شهردار شیراز گفت: در سال ۱۴۰۱، طرح اجرایی خط قطار شهری شیراز به حرم مطهر مورد مطالعه قرار می‌گیرد و اعتقاد داریم یکی از راه هایی که می‌توان حرم‌های مطهر در شیراز را از بن‌بست دسترسی خارج کرد، اتصال خط مترو به این اماکن متبرکه است.

محمد حسن اسدی پس از تشرف به حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم (شاهچراغ) (ع) و زیارت مضجع شریف این امامزاده والامقام، در دیدار با تولیت این آستان مقدس با تأکید بر اینکه سومین حرم اهل بیت(ع) یک نماد قوی برای شهر شیراز است، بیان کرد: از جمله مولفه های بارز شهر شیراز، وجود ظرفیت های مذهبی و گردشگری است، لذا محوریت ما در شهرداری شیراز، حرم های مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و حضرت سیدعلاالدین حسین(ع) و سایر امامزادگان است که نیازمند همکاری دستگاه‌هایی از جمله میراث فرهنگی است که با اصلاح قانون در حفظ بافت تاریخی شهر شیراز تلاش کنند.

اسدی خاطرنشان کرد: مهمترین الگوی هر شهری، فرهنگ و اخلاق شهروندی آن شهر است و توسعه فرهنگ شهروندی و اخلاق اسلامی برکات فراوانی دارد.

وی در ادامه به وجود ظرفیت گردشگری شیراز اشاره کرد و گفت: با ایجاد بسترهای لازم برای مشارکت سرمایه گذاران در احیاء بافت تاریخی و فرهنگی باید ظرفیت های این بخش افزایش یافته و توسعه اماکن اقامتی به ویژه برای زائرین مد نظر قرار گیرد.

تولیت آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ(ع) نیز در این دیدار اظهار کرد: محوریت این بارگاه منور در شیراز و ایران اسلامی به عنوان سومین حرم اهل بیت علیهم‌السلام، باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم کلانتری ضمن تاکید بر اهمیت خدمت خالصانه به مردم، عنوان کرد: با همه وجود معتقدم فرصت خدمت کردن همراه با آزمون و عبور از گردنه های سخت است، اگر خوب عمل کنیم در خدمت به خلق و خدا موفق خواهیم بود.

وی ادامه داد: خدمت به محبان اهل بیت علیهم السلام، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم، فرصتی مغتنم است و باید همواره قدردان خدمت به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی در طول دوره مسوولیت خود باشیم.

کلانتری، ضمن تاکید بر اهمیت کار و تلاش به همراه برنامه‌ریزی و اولویت سنجی در امور گفت: برای خدمت به مردم ریل گذاری کنید، محوریت این بارگاه منور در شیراز و ایران به عنوان سومین حرم اهل بیت علیهم السلام، باید مورد توجه قرار گیرد.