شهردار: اطلس کودکان برای شهر بندرعباس آماده می شود

شهردار: اطلس کودکان برای شهر بندرعباس آماده می شود

شهردار بندرعباس در جلسه بررسی و تدوین اطلس کودکان شهر بندرعباس که با حضور حجت السلام عبدالرضا حیدری و فریده عامری دو عضو شورای اسلامی شهر، پژوهان مدیر طرح شهردوستدار کودک درسازمان شهرداریها و دهیاری ها،اصغر حسینی پور معاون‌معماری و شهرسازی، دکتر جوادی زاده عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از مدیران شهرداری حوزه های مرتبط با شهر دوستدار کودک برگزار شد، گفت :طرح و برنامه مدون برای رسیدن به استاندارد های لازم جهت اخذ نشان شهر دوستدار کودک از سازمان یونیسف را به کار خواهیم بست.

مهدی نوبانی افزود: این موضوع در شهر بسیار حایز اهمیت و مهم است و باید پویش و حرکتی شکل بگیرد که اهداف شهر دوستدار کودک در بندرعباس محقق شود.

پژوهان که پیش از این جلسه از فرهنگسرای کاشانی، فرهنگسرای دو راهی ایسینی، پارک و فضای اطراف برکه گرد و امکانات ورزشی و فضای سبز منطقه سه شهرداری بازدید داشت پس از ارائه توضیحات کامل پیرامون دلایل ایجاد شهر دوستدار کودک ضرورت طراحی اطلس کودکان برای رسیدن هر چه بهتر به اهداف طرح را امری مهم قلمداد کرد.

حسینی پور معاون معماری و شهرسازی پس از ارائه توضیحات کامل از عملکرد شهر دوستدار کودک بندرعباس وجود اطلس کودکان در برنامه ریزی شهری را برای ارائه هر چه بهتر خدمات مطلوب به کودکان در تمامی حوزه ها از جمله تخصیص فضاهای ورزشی، تفریحی، آموزشی، بهزیستی و ... ضروری عنوان کرد و آن را یک پایه و الگویی برای تمامی دستگاه های متولی برای معرفی هر چه بهتر شهر بندرعباس به کودکان دانست.

همچنین فریده عامری عضو شورای اسلامی شهر ضمن تایید و تشکر بابت پیگیریهای به عمل آمده، پیشنهاد احداث اتاق مادر و کودک در پارکها و احداث پارک ها کنار مساجد را ارائه داد، همچنین دکتر جوادی زاده پروپوزال پیشنهادی دانشگاه آزاد اسلامی را در خصوص اطلس کودکان ارائه نمود.

در ادامه این جلسه پیشنهادات و ایده های مطرح شده توسط شرکت کنندگان در جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نکته نظرات جهت انجام اقدامات اجرائی و طراحی اطلس کودکان شهر بندرعباس مورد تایید حاضرین در جلسه قرار گرفت.