شروع لیگ برتر؛ جنگ صدرنشینی در سیرجان

شروع لیگ برتر؛ جنگ صدرنشینی در سیرجان

با پایان اردوی تیم‌ملی فوتبال در اتریش و انجام دو بازی دوستانه با اروگوئه و سنگال دوباره تب فوتبال باشگاهی در ایران داغ خواهد شد. تیم‌های لیگ برتری که 6 بازی خود را انجام دادند و به خاطر تیم‌ملی به استراحت رفتند، در وقفه چند روزه مسابقات به برگزاری تمرینات و البته بازی‌های دوستانه پرداختند تا آمادگی خود را حفظ کنند.

تنور مسابقات لیگ از عصر شنبه دوباره داغ می‌شود و تیم‌ها رقابت خود را شروع خواهند کرد. در هفته هفتم لیگ برتر بازی‌های حساسی برگزار خواهد شد. این بازی‌ها طی دو روز شنبه و یکشنبه انجام می‌شود و در ادامه به مهم‌ترین رقابت‌های روز شنبه پرداخته‌ایم.

گل گهر سیرجان- استقلال

بدون شک مهم‌ترین بازی این هفته در سیرجان برگزار می‌شود؛ جایی که گل‌گهر و استقلال دو تیم مدعی مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. گل‌گهر سیرجان 12 امتیازی در رده دوم جدول ایستاده و استقلال با یک امتیاز کمتر روی پله سوم است. بنابراین تقابل دو تیم از نظر جدولی بسیار حساس است و تیم برنده حتی شانس صدرنشینی موقت را هم دارد. از سویی دیگر تقابل استقلال با تیم‌های قلعه‌نویی همیشه جذابیت‌های خاص خود را داشته است. هرچند قلعه‌نویی فصل گذشته مقابل استقلال فرهاد مجیدی در هر دو بازی رفت‌وبرگشت بازنده شد اما یک برد آن انضباطی و مربوط به حضور غیرمجاز بایناما بود اما این مرتبه این بازیکن گابنی مجوز بازی دارد.

در تیم گل‌گهر چند بازیکن هم سابقه حضور در استقلال را دارند از مرتضی تبریزی گرفته تا آرمین سهرابیان و محسن فروزان و بهنام برزای استقلال هم ملی‌پوشانش سرحال و آماده از اتریش برگشته‌اند. ابوالفضل جلالی در تیم‌ملی نشان داد که تبدیل به چه بازیکن تاثیرگذاری شده است. این مسابقه نخستین تقابل ساپینتو با یک مربی استقلالی در لیگ برتر است.

موتور استقلال بعد از برد مقابل نساجی روشن شد اما لیگ تعطیل شد و حالا باید دید این وقفه چند روزه چه تاثیری روی استقلال گذاشته است. یامگا فصل گذشته دو گل به گل‌گهر زد و به‌خوبی راه گلزنی به تیم قلعه‌نویی را بلد است. فقط امیدواریم در صورتیکه مسابقه برنده داشت سرمربی بازنده به تیم برنده احترام بگذارد و باخت را فقط گردن داور نیندازد! دیگر هواداران فوتبال از شنیدن گلایه‌های تکراری سرمربیان علیه داوران خسته شده‌اند. بله همه می‌دانیم ورود VAR  به فوتبال از نان شب هم واجب‌تر است اما فعلا که این تکنولوژی در فوتبال ما نیست و حداقل یکی دو فصل دیگر زمان لازم است.

گل‌گهر در تعطیلات لیگ مقابل پرسپولیس در مسابقه‌ای دوستانه یک بر صفر شکست خورد. این تیم هنوز در لیگ برتر موفق به شکست استقلال نشده، در کل  قلعه‌نویی 29 بار در رقابت‌های مختلف به مصاف استقلال رفته است که 10 پیروزی، 5 تساوی و 14 باخت دارد. گل‌گهر در این فصل به همراه پرسپولیس، ذوب‌آهن و فولاد بدون باخت است.

فولاد خوزستان- مس کرمان

تیم فوتبال فولاد خوزستان با یک بازی کمتر و کسب ۹ امتیاز در جایگاه پنجم جدول رده بندی قرار دارد.

شاگردان نکونام قصد دارند با برد برابر مس کرمان جایگاه خود را در جدول رده بندی ارتقا بدهند.

جواد نکونام سرمربی فولاد گزینه اصلی کی روش برای مربیگری تیم ملی فوتبال محسوب می‌شود، اما هنوز پاسخ مثبتی به این پیشنهاد نداده است. البته مدیران باشگاه فولاد اعلام کردند که با توجه به قرارداد نکونام با این باشگاه باید رضایت آن‌ها نیز جلب شود.

تیم فولاد در دیدار دوستانه برابر تیم پرسپولیس در تعطیلات لیگ برتر فوتبال توانست با نتیجه یک بر صفر پیروز شود.  

در آن طرف، تیم مس کرمان با ۵ امتیاز در جایگاه دوازدهم قرار دارد. این تیم کرمانی تاکنون فقط یک برد داشته است.

شاگردان حسین خانی قصد دارند با امتیاز به شهر خود کرمان بازگردند، اما کار دشواری در اهواز پیش رو دارند.

ذوب آهن اصفهان- پیکان تهران

تیم ذوب آهن اصفهان با ۶ تساوی و کسب ۶ امتیاز در رتبه دهم جدول رده بندی قرار دارد.

شاگردان تارتار در لیگ برتر فوتبال تاکنون برد و باختی نداشتند و فقط بازی‌های خود را با تساوی به پایان رساندند. آن‌ها قصد دارند با برد برابر پیکان نوار مساوی‌های خود را قطع کنند.

در آن طرف، تیم پیکان با ۸ امتیاز در جایگاه نهم جدول رده بندی قرار دارد.

خودروسازان قصد دارند با امتیاز ورزشگاه فولاد شهر اصفهان را ترک کنند، اما کار سختی پیش رو دارند.

نساجی مازندران- نفت مسجد سلیمان

تیم فوتبال نساجی مازندران  قبل از تعطیلات لیگ برتر فوتبال برابر استقلال شکست خورد و با ۶ امتیاز در جایگاه یازدهم جدول رده بندی قرار گرفت.

شاگردان مطهری قصد دارند با برد برابر تیم نفت مسجد سلیمان دومین برد خود را در ورزشگاه وطنی جشن بگیرند و رتبه خود را در جدول رده بندی بهبود ببخشند.

در آن طرف، تیم نفت مسجد سلیمان قبل از تعطیلات برابر تیم پرسپولیس شکست خورد و با ۸ امتیاز در جایگاه هشتم جدول رده بندی قرار گرفت.

یزدی مدیرعامل باشگاه نفت مسجد سلیمان بعد از باخت تیمش به پرسپولیس اظهاراتی علیه افشین پیروانی مطرح کرد که از سوی کمیته انضباطی با محرومیت مواجه شد.

آلومینیوم اراک- ملوان بندر انزلی

 تیم‌های قعر جدولی آلومینیوم اراک و ملوان بندر انزلی در ورزشگاه امام خمینی اراک به مصاف یکدیگر می‌روند.

تیم فوتبال آلومینیوم با هدایت مهدی رحمتی با کسب ۵ امتیاز در جایگاه چهاردهم جدول رده بندی قرار دارد.

شاگردان رحمتی قصد دارند تا با برد خانگی برابر تیم ته جدولی ملوان بتوانند رتبه خود را در جدول رده بندی ارتقا بدهند.

در آن طرف، تیم فوتبال ملوان بندر انزلی وضعیت مناسبی در جدول رده بندی ندارد و با ۲ امتیاز در قعر جدول رده بندی قرار دارد.

قو‌های سپید انزلی تاکنون بردی در لیگ برتر فوتبال نداشتند و آن‌ها قصد دارند اولین برد خود را برابر تیم آلومینیوم کسب کنند، اما کار سختی در اراک پیش رو دارند.

برنامه بازی‌های هفته هفتم لیگ برتر فوتبال

روز یکشنبه ۱۰ مهرماه

هوادارتهران- فولاد مبارکه سپاهان اصفهان- ساعت ۱۷- ورزشگاه پاس قوامین تهران

پرسپولیس- تراکتور تبریز- ساعت ۱۸:۳۰- ورزشگاه آزادی

صنعت نفت آبادان- مس رفسنجان- ساعت ۱۹- ورزشگاه تختی آبادان