شرط ورود مسافران از مرز‌ها به خوزستان اعلام شد

شرط ورود مسافران از مرز‌ها به خوزستان اعلام شد

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان با اشاره به غربالگری کرونا در مرز‌های استان گفت: افرادی که از طریق مرز‌های شلمچه و چذابه وارد کشور می‌شوند باید کارت واکسیناسیون و تست پی سی آر منفی همراه داشته باشند.

ولی اله حیاتی عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی آبادان در مرز شلمچه و دانشگاه علوم پزشکی اهواز در مرز چذابه باید ضمن مراقبت‌های سندرومیک و تست رپید گذرگاه‌های مرزی را با دقت کنترل کنند تا خوزستان با چالش شیوع کرونا مواجه نشود.

او افزود: اکنون در جهان با موج جدید بیماری مواجه شدیم که ما نیز از این موضوع مستثنی نیستیم لذا باید در مقابله با این سویه جدید کنترل‌ها جدی گرفته شود تا با خسران کمتری مواجه شویم.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان صمن هشدار نسبت به عادی انگاری شرایط گفت: استفاده از ماسک در جلسات و اجتماعات الزامی است و باید عادی انگاری را کنار گذاشت.

این مقام مسئول اضافه کرد: فرمانداران باید ستاد‌های شهرستانی مقابله با کرونا را با قوت تشکیل دهند و بازدید‌های مشترک را مجددا راه اندازی و تقویت کنند. بحث واکسیناسیون بسیار مهم است و باید افرادی را که واکسن نزده اند به انجام این کار تشویق کرد.

به گفته حیاتی؛ درصد رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در کل اجتماع و به ویژه در ادارات و بانک‌ها خیلی پایین آمده که باید بازرسی استانداری اکیپ‌های قبل خود را فعال کرده و از ادارات بازرسی کند همچنین مدیران ادارات موظف به رعایت نکات بهداشتی هستند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان گفت: اگر نسبت به رعایت موازین  بهداشتی و واکسیناسیون اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم و آموزش و پرورش دانش آموزان را به مراکز واکسیناسیون هدایت کند می‌توانیم به خوبی بیماری را مدیریت کنیم در غیر این صورت اگر دچار عادی انگاری شویم قطعا با چالش مواجه می‌شویم.

این مقام مسئول با بیان اینکه باید در این راستا از اعمال مدیریت جزیره‌ای و منطقه‌ای بپرهیز شود از فرمانداران خواست با جدیت تمام به موضوع مقابله با کرونا ورود کنند.

او فعال شدن مجدد جلسات قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان اشاره کرد و افزود: امیدواریم بتوان کرونا را مدیریت کرده و از این مرحله نیز عبور کنیم.

در حال حاضر چهار شهرستان خوزستان در وضعیت زرد و مابقی نقاط استان آبی کرونایی هستند.