شرط استفاده از «شاد» برای دانش‌آموزان مشکوک به کرونا

شرط استفاده از «شاد» برای دانش‌آموزان مشکوک به کرونا

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: مدیران مدارس و مناطق در روز 14 فروردین باید مانند اول مهرماه با برگزاری یک جشن ملی و تقدیم گل و تقدیر از معلمانی که در این مدت مجاهدانه فعالیت کردند، به استقبال آموزش حضوری دانش آموزان بروند.

صادق ستاری فرد اظهار کرد: دستورالعمل نحوه آموزش حضوری دانش آموزان روز گذشته از سوی آموزش و پرورش به استان ها ابلاغ شد. امروز نیز بر اساس اخبار و بررسی ها، تمام مدیران استان ها پیگیر نحوه اجرایی کردن این دستورالعمل و آموزش حضوری بوده اند.

ستاری فرد افزود: امیدواریم با توجه به مفاد این دستورالعمل روز 14 فروردین میزبان دانش آموزان باشیم تا نسبت به از سرگیری آموزش های حضوری اقدام کنیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به بند یک ابلاغیه آموزش حضوری مدارس و نحوه فعالیت کلاس های درس ادامه داد: تقریبا 3 سال تحصیلی دانش آموزان، متاثر از کرونا بوده است و امروز باید به دوران قبل از کرونا و فعالیت مدارس برگردیم.

ستاری فرد بیان کرد: در دستورالعمل نحوه آموزش حضوری دانش آموزان تاکید شده است که برنامه های آموزشی، تربیتی و ورزشی مدارس باید بر اساس برنامه هفتگی که از قبل بوده از سوی مدیران و معلمان اجرا شود و حضور دانش آموزان در مدارس حائز اهمیت است. لذا تلاش داریم تمام دانش آموزان در کلاس های درس حضور داشته باشند.

وی گفت: اگر دانش آموزی مبتلا به کرونا است یا علائم این ویروس و یا بیماری زمینه ای دارد می تواند با ارائه مدارک و تایید پزشک، آموزش را از بستر شبکه شاد دنبال کند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش افزود: توصیه قطعی ما انجام واکسیناسیون است اما چون آموزش حضوری حق همه دانش آموزان است هیچ شرطی برای حضور دانش آموزان در مدارس و کلاس درس پیش بینی نکردیم و هیچ شخصی نمی تواند هیچ شرطی را برای حضور دانش آموزان لازم الاجرا بداند.

ستاری فرد افزود: رعایت بهداشت فردی، محیط، استفاده از ماسک و رعایت تهویه کلاس ها مورد تاکید ماست و البته هر گونه تصمیم وزارت آموزش و پرورش در بازگشایی حضوری مدارس، تابع تصمیمات ستاد مقابله با کرونا است و هرگونه تغییر در تصمیمات ستاد مقابله با کرونا، منجر به تغییر تصمیم ما خواهد شد.