خسارت ۴۰۰ میلیاردی سیلاب سرچهان

خسارت ۴۰۰ میلیاردی  سیلاب سرچهان

فرماندار سرچهان گفت: سیلاب اخیر باعث خسارت ۴۰۰ میلیارد تومانی به بخش های مختلف سرچهان شده است.

ابراهیم رحیمی اظهار کرد: بارش‌های اخیر و جاری شدن سیلاب در سرچهان باعث شده است تا بخش‌های این شهرستان متحمل خسارت ۴۰۰ میلیارد تومانی شود.

وی افزود: خوشبختانه سیلاب اخیر در این شهرستان تلفات جانی نداشت، اما خسارتهای سنگینی را به بخشهای کشاورزی، دامی، منابع طبیعی، محورهای ارتباطی، زیرساخت‌ها و برخی منازل وارد کرده است.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان سرچهان خسارت وارد به بخش کشاورزی این شهرستان را ۲۶۰ میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: سیلاب اخیر ۱۰ میلیارد تومان نیز به بخش دام و طیور این شهرستان خسارت زده است.

رحیمی از آسیب دیدگی جدی محورهای ارتباطی عشایری و زیرساخت آن هم خبر داد و اضافه کرد: راههای ارتباطی عشایر این شهرستان ۳۰ میلیارد تومان زیان دیده است.

وی از تخریب تأسیسات مرتبط به آب شرب این شهرستان نیز سخن گفت و بیان داشت: بخش آب شرب و تأسیسات مرتبط به آن ۱۸.۸ میلیارد تومان خسارت دیده است.

۳.۵ میلیارد تومان هزینه بازسازی مسکن محرومان است

فرماندار سرچهان ادامه داد: در بخش مسکن محرومین نیز ۳.۵ میلیارد تومان هزینه لازم است تا به حالت اولیه باز گردد.

وی به دیگر خسارتهای سیلاب در این شهرستان گریزی زد و اظهار کرد: در بخش راه‌ها، معابر، مسکن و اماکن تجاری شهری و روستایی نیز ۳۰ میلیارد تومان خسارت اعلام شده است.

فرماندار سرچهان خسارت ۳۷.۷ میلیارد تومان به بخش‌های مخابرات، ارتباطات، تأسیسات برق و گاز، اصناف، منابع آب، شبکه بهداشت و درمان وغیره را رهاورد بارشهای موسمی تابستان در این شهرستان عنوان کرد.

رئیس ستاد مدیدیت بحران شهرستان سرچهان با بیان اینکه دو نقطه شهر حسامی و روستای مروشکان بیشترین آسیب را در بین نقاط شهری و روستایی داشته اند، خاطر نشان ساخت: با همکاری و تعامل مردم مؤمن و خودجوش شهرستان، اعضا مدیریت بحران، هلال احمر و عوامل سپاه و انتظامی خدمات مطلوبی به آسیب دیدگان در این شهرستان ارائه شده است.

رحیمی اضافه کرد: با هماهنگی بخشداران و شهرداران عملیات تنظیف و پاکسازی معابر خیابان‌ها جداول و مسیل روان آب‌ها و کانال‌های آبرسانی در حوزه‌های شهری و روستایی در حال انجام است.

نماینده عالی دولت در سرچهان اعلام کرد: با توجه به بازدید میدانی مدیر کل مدیریت بحران استانداری، ریس سازمان جهاد کشاورزی، مدیر کل امور عشایر و معاون مدیر آب و خاک استان از مزارع کشاورزی و مناطق آسیب دیده، امیدواریم با برنامه ریزی صورت گرفته و برآورد خسارت اولیه بتوانیم در مرتفع نمودن مشکلات و کمبودها مثمر ثمر باشیم.