سومین پل خرمشهر بر روی رودخانه کارون احداث می شود

سومین پل خرمشهر بر روی رودخانه کارون احداث می شود
این پل یک سازه آبی محسوب می‌شود و مشکلات خاص خود را دارد

معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: با توجه به قدمت ۲ پل خرمشهر ساخت پل جدید ۶ بانده بر روی رودخانه کارون در دستور کار قرار دارد.

پژمان فرجی سه‌شنبه در نشست بررسی جوانب آغاز به‌کار پروژه احداث پل جدید خرمشهر در سازمان منطقه آزاد اروند اظهار کرد: براساس طراحی انجام شده پل جدید خرمشهر در کنار پل سوم خرداد این شهر به طول ۵۳۰ متر و عرض ۳۰ متر در حداکثر ارتفاع ۱۵ متر احداث خواهد شد و دارای ۶ محور شامل سه باند ورودی و سه باند خروجی خواهد بود.

وی افزود: این پل که دارای ۲۴ متر عرض آسفالته مفید است با مدل صندوقه‌ای و عرشه بتنی احداث خواهد شد و ضمن ایمن‌سازی ورودی خرمشهر، مشکل ترافیکی این بخش از شهر را نیز مرتفع خواهد کرد.

فرجی گفت: کارفرمای این طرح سازمان منطقه آزاد اروند است و پس از پایان مطالعات و انجام بررسی‌های لازم، پیمانکار پروژه نیز از طریق مناقصه قانونی انتخاب خواهد شد.

معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند، افزود: در سال‌های گذشته کارهایی برای تداوم فعالیت پل‌های خرمشهر صورت گرفت اما بیشتر شکل موقتی داشت و تاکنون کار اساسی برای این شاهرگ ارتباطی شهرستان انجام نشده است.

وی با اشاره به ابلاغ مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص احداث این ‌پل، ادامه داد: علیرغم مشکلات اعتباری برای احداث پل جدید خرمشهر تیم فنی مهندسی این سازمان، با جدیت روی این موضوع کار کرده و طراحی لازم را انجام دادند اما به دلیل نبود اعتبار تاکنون مسکوت مانده بود.

معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه این پل یک سازه آبی محسوب می‌شود و مشکلات خاص خود را دارد گفت: احداث پل بر روی رودخانه کارون در خرمشهر نیاز به مجوز دارد و از وزارت نیرو انتظار می رود در این خصوص همکاری لازم را داشته باشد.

پل قدیم خرمشهر یک اثر ملی و ثبت دفاع مقدس است . پل شهید جهان آرا دومین پل خرمشهر در اربعین سالجاری دچار ریزش شد و به مدت یک هفته بسته شد.