سود،کارمزد و جرایم تسهیلات خسارت دیدگان از خشکسالی در فارس بخشیده شد

سود،کارمزد و جرایم تسهیلات خسارت دیدگان از خشکسالی در فارس بخشیده شد

مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: سود، کارمزد و جرایم تسهیلات دریافتی بهره برداران بخش کشاورزی که در سال زراعی گذشته از خشکسالی خسارت دیده اند شامل بخشودگی شد.

محمود کجوری با بیان اینکه افرادی که سررسید بدهی آنها در سال ۱۴۰۰ است شامل بخشودگی مذکور می شوند،گفت: بانک های عامل موظفند اصل تسهیلات دریافتی این افراد را به مدت سه سال مهلت دهی کنند.

به گفته وی این مصوبه صرفا در شهرستان هایی که در سال زراعی  ۱۳۹۹- ۱۴۰۰ تحت تاثیر خشکسالی قرار گرفته اند و توسط سازمان مدیریت بحران کشور به استانداری ها اعلام شده است، مشمولین واجد بهره مندی به بانک های عامل معرفی می شوند.

او ابراز کرد: بار مالی ناشی از اجرای این بند در کشور، حداکثر به میزان ۲۰ هزار میلیارد ریال توسط سازمان برنامه و بودجه کشور تضمین خواهد شد.

کجوری با اشاره به اینکه متعاقبا دراسفندماه جاری اعتباراولیه به منظور اجرای بند"خ" ماده "۳۳" قانون برنامه به استان ها ابلاغ شده است، بیان کرد: متقاضیان بخش کشاورزی با مراجعه به بانک های عامل با دردست داشتن مصوبه کارگروه بند"خ" ماده "۳۳" مبنی بر مشمولیت استفاده ازاین مساعدت دولت، امکان مهلت گرفتن تسهیلات سررسید شده درسال ۱۴۰۰ را خواهند داشت.

مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بیان کرد: باید دراسرع وقت نسبت به برگزاری جلسات کارگروه اعلام شده در بند"خ" ماده "۳۳" اقدام ومصوبات جلسات برای اقدام لازم به بانک های عامل ارسال شود.