سه اثر هنرمند دزفولی به جشنواره فیلم آرژانتین راه یافت

سه اثر هنرمند دزفولی به جشنواره فیلم آرژانتین راه یافت

فیلمهای «یک اتفاق کوچک»، «داشتن» و «بهمن» از ساختههای سید مرتضی سبزقبا برای حضور در بخش مسابقه چهارمین جشنواره بینالمللی فیلم «BUEIFF CHANNEL» آرژانتین انتخاب شدند.

این جشنواره هر دو ماه یکبار به صورت آنلاین برگزار میشود و هر ماه 52 فیلم از کشورهای مختلف جهان در پلتفرم این جشنواره به مدّت یک هفته به نمایش درمیآیند و به رقابت میپردازند. 5 فیلم برتر از نگاه تماشاگران و 5 فیلم برتر به رأی هیئت داوران جشنواره انتخاب خواهند شد و درنهایت برگزیدههای هر دوره برای بهترین فیلم سال با هم رقابت خواهند کرد. این جشنواره شریک جشنوارهی بینالمللی فیلم بوئنوسآیرس آرژانتین است.

هر سه فیلم حاضر در این جشنواره، پیش از این در جشنوارههای ملّی و بینالمللی بسیاری به نمایش درآمدهاند و جوایز مختلفی دریافت کردهاند. برخی از جوایز این فیلمها به این شرحاند:

جایزه اول بهترین فیلم جشنوارهی بینالمللی «Job Film Days» ایتالیا، جایزه بهترین فیلم جشنوارهی بینالمللی فیلم «Avalonia» آمریکا، جایزه بهترین فیلم دانشجویی جشنوارهی بینالمللی فیلم«Ahmedabad» هندوستان، جایزه بهترین فیلم جشنوارهی بینالمللی فیلم «FFTG Awards» آمریکا، جایزهی برنزی بهترین فیلم سوّم و بهترین بازیگر دهمین جشنوارهی بینالمللی فیلم «Albavabeh» الجزایر، جایزهی ویژهی«Serenade» ، دیپلم افتخار و تندیس بهترین فیلم دوّمین جشنوارهی بینالمللی فیلم «Diogenes» گرجستان.

 اختتامیهچهارمین دوره این جشنوارهی بینالمللی، 15 سپتامبر 2022 میلادی مطابق با 24 شهریورماه 1401 هجریخورشیدی در شهر بوئنوسآیرس آرژانتین برگزار خواهد شد.