سلام پرسپولیس به دربی با سبقت از استقلال

سرخ‌پوشان به رده دوم صعود کردند

سلام پرسپولیس به دربی با سبقت از استقلال
پیروزی پرسپولیس مقابل نفت مسجد سلیمان

در حالی که قرار بود بازی پرسپولیس با نفت مسجد سلیمان از ساعت ۱۸ آغاز شود، اما تصمیمات سازمان لیگ ف باعث تأخیر در برگزاری این دیدار شد اما در نهایت با دستور سید حمید سجادی وزیر ورزش مشکل برگزاری دیدار حل و با تاخیر ۳۰ دقیقه‌ای آغاز شد.

نیمه نخست: تساوی بدون گل

در دقیقه 5 اولین خطر جدی بازی شکل گرفت که محسن زاده ضربه وحید امیری را مهار کرد. یک دقیقه بعد روی ضد حمله، بازیکن مسجدسلیمان در موقعیت خوب گلزنی قرار گرفت که حامد لک با عکس العملی زیبا مانع فروپاشی دروازه تیمش شد. 3 دقیقه بعد محمد بلبلی چسبیده به محوطه جریمه پرسپولیس برای تیمش یک ضربه ایستگاهی گرفت که ضربه این بازیکن به دیوار دفاعی برخورد کرد. در دقیقه 26 محمد بلبلی به خاطر مصدومیت مجبور به ترک زمین بازی شد. در دقیقه 28 توپ با دست علی عبدالله زاده مدافع نفت مسجد سلیمان برخورد کرد و پرسپولیسی‌ها معتقد بودند که خطای پنالتی رخ داده است اما داور چنین اعتقادی نداشت. در ادامه نیز تیم‌ها نتوانستند موقعیت جدی داشته باشند و نیمه نخست با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

بردی ارزشمند

نیمه دوم با تغییر در ترکیب پرسپولیس آغاز شد. سعید آقایی جای خود را به سیامک نعمتی داد تا این بازیکن به جمع هافبک‌های پرسپولیس اضافه شده و امیری بار دیگر به عنوان دفاع چپ بازی کند. تعویضی که خیلی زود با نفوذ میلاد سرلک جواب داد تا این بازیکن با پاس کوتاه خود مهدی ترابی را صاحب توپ کند. ترابی نیز با پاس عرضی توپ را به عبدی در مقابل دروازه میهمان رساند تا مهاجم جوان سرخ‌ها بتواند تور دروازه نفتی‌ها را به لرزه در آورد. پس از این گل بازیکنان نفت برای جبران نتیجه کمی جلو کشیدند و توانستند با نفوذ از جناحین روی دروازه پرسپولیس ایجاد خطر کنند اما استحکام بالای خط دفاعی این تیم مانع از گل خوردن حامد لک شد. ورود میرجوان به جای سجاد حیدری در دقیقه 61 در ترکیب نفت به قدرت تهاجمی میهمان افزود اما بازهم بازیکنان پرسپولیس بودند که با دفاع منطقه‌ای مناسب خود توانستند به خوبی از گل زده محافظت کرده تا قبل از دربی پایتخت به بردی ارزشمند برسند. پرسپولیس با این پیروزی 14 امتیازی شد تا به رتبه دوم صعود کند. این تیم در حالی برای دربی در دور رفت فصل جاری لیگ آماده می‌شود که با تساوی‌های متوالی استقلال توانست از این تیم سبقت گرفته و جایگاه بهتری پیدا کند. نفت مسجدسلیمان نیز 5 امتیازی باقی ماند تا موقتا در رتبه سیزدهم قرار بگیرد.