سقف مصرف برق مجاز مشترکان خوزستانی اعلام شد

سقف مصرف برق مجاز مشترکان خوزستانی اعلام شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با اشاره به سقف مصرف تا مرز سه هزار کیلو وات برای هر مشترک خوزستانی، گفت: اگر مشترکی بیش از ۲ برابر الگو مصرف برق داشته باشد، ابتدا پیامک اخطار جهت اطلاع دریافت می‌کند و در صورت رعایت نکردن الگو، برق آن مشترک قطع خواهد شد.

علی خدری در نشست مدیریت مصرف برق ادارات و سازمان‌های خوزستان، اظهار داشت: قرارگاه جهادی مدیریت مصرف برق در راستای کاهش ۳۰ درصدی ساعت کاری ادارات نسبت به سال گذشته و ۶۰ درصدی پس از ساعت کاری تشکیل خواهد شد.

خدری با اشاره به اینکه یک هزار و ۲۰۰ مشترک پرمصرف در خوزستان داریم ادامه داد: خاموشی بخش خانگی خط قرمز وزارت نیروست به همین دلیل با صنایع، کشاورزان و ادارات تفاهم نامه‌ای امضا شد تا بخش خانگی با مشکل مواجه نشود.

وی با درخواست از بسیج ادارات جهت اجرای مصوبه هیات وزیران مبنی بر کاهش مصرف برق در دستگاه‌های اجرایی خوزستان گفت: مصرف برق تمامی ادارات قابل رصد است، با توجه به این که کاهش ساعات اداری در راستای مدیریت و کاهش مصرف برق است، لذا انتظار داریم در ساعات کاری و پس از پایان آن، کاهش چشمگیری در سیستم های پایش شرکت توزیع ثبت شود.

بررسی عملکرد ادارات و سازمان‌ها در خصوص مدیریت مصرف برق

سرهنگ محمد حسین زاده، فرمانده بسیج ادارات استان خوزستان در این نشست با تاکید بر لزوم تشکیل قرارگاه جهادی مدیریت مصرف برق با حضور بسیج ادارات گفت: باید با مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی جلسات توجیهی  برگزار شود.

وی ادامه داد: بازرسی های مکرر از ادارات شهرستان ها در ساعت کاری و پس از آن در برنامه کاری بسیج ادارات استان می باشد.

 سرهنگ حسین زاده افزود: ضرورتی بر روشن ماندن تابلوهای تبلیغاتی به خصوص تابلوهای شهرداری‌ها و بیمارستان‌ها نیست و باید در طول روز خاموش شوند.

فرمانده بسیج ادارات استان با اعلام آمادگی همکاری با شرکت توزیع نیروی برق خوزستان در راستای رعایت الگوی مصرف، اظهار کرد: پای کار هستیم تا با به کارگیری روش‌های مختلف مدیریت مصرف برق از پیک تابستان ۱۴۰۱ با موفقیت عبور کنیم و به همین جهت قرارگاه مدیریت مصرف برق را تشکیل می‌دهیم تا در این قرارگاه عملکرد ادارات و سازمان ها بررسی شود.