سفیدپوشی سپیدان در روز پربارش جهرم

میزان بارش باران و برف تا ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه بامداد جمعه  هفتم  بهمن ماه

سفیدپوشی سپیدان در روز پربارش جهرم

اداره کل هواشناسی فارس اعلام کرد: تا ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه بامداد جمعه  هفتم  بهمن ماه، سپیدان  با سه سانتی متر برف سفید پوش شد و در۲۸ ایستگاه هواشناسی استان هم باران به ثبت رسیده است.

مدیرکل هواشناسی فارس افزود: این سامانه اخیر بارشی که در پی اطلاعیه سطح زرد سوم بهمن ماه آغاز شد در ۲۸ ایستگاه برف و باران به دنبال داشته که بیشترین میزان بارندگی مربوط به شهرستان جهرم است که ۱۰ میلی متر به ثبت رسیده است.

مسعود حقیقت اضافه کرد: داراب با ۹ میلی متر، فسا، کازرون و نورآباد ممسنی هم با حدود هفت میلی متر در رتبه های بعدی میزان باران اخیر قرار دارند.

شیراز، پنج میلی متر باران

وی گفت: آباده ، پاسارگاد، منطقه فورگ داراب، گراش و مُهر باران گزارش نشده است اما در بارندگی اخیر شیراز پنج و نیم میلی متر باران باریده است.

جمع بارندگی سال زارعی که از مهرماه سال جاری آغاز می شود تا بامداد امروز جمعه، سپیدان با ۴۱۹ میلی متر همچنان صدرنشین است این در حالی است که میانگین میزان بارش باران در این شهرستان در بلند مدت ۶۶۱ میلی متر به ثبت رسیده است.

همچنین نوراباد ممسنی با ۴۰۵ میلی متر، کازرون با ۴۰۱ ، فیروز آباد با ۳۳۸ ، شهرک گلستان شیراز با ۳۱۳ و شیراز هم با ۲۳۹ در رتبه های بعدی میزان بارش باران در سال زارعی جاری جای دارند.

صفا شهر با ۱۱ درجه زیر صفر، سردترین

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته صفاشهر مرکز شهرستان خرم بید با ۱۱ درجه زیر صفر سردترین منطقه فارس بود؛ آباده و اقلید با هفت درجه زیر صفر، ایزدخواست با ۶ درجه، پاسارگاد با پنج و چند ایستگاه دیگرهم از چهار تا یک درجه زیر صفر بودند.

گرمترین

همچنین شهرستان خنج، منطقه فورگ داراب، قیروکارزین، لامرد با بیشنیه ۱۷ درجه بالای صفر و کمینه حدود هفت درجه،عنوان گرمترین مناطق فارس را به خود اختصاص دادند.

پیش از این اداره کل هواشناسی فارس با انتشار اطلاعیه سطح زرد سوم بهمن ماه نسبت به بارش خفیف باران و گاهی رگبار از دوشنبه سوم تا جمعه هفتم بهمن ماه همراه با احتمال رعد و برق در نیمه جنوبی، غربٰ‌، جنوب غرب و بارش برف در نواحی سردسیر استان هشدار داده بود.