سفر وزیر کشور به استان فارس

بازدید وحیدی از یادمان بزرگ یاس‌کبود در شهرستان خفر  

سفر وزیر کشور به استان فارس

وزیر کشور برای شرکت در آئین تشییع شهدا و حضور در جمع مردم کوار و بازدید از نمایشگاه یاس کبود روستای فتح آباد شهرستان خفر، به استان فارس سفر کرد.

احمد وحیدی ظهر امروز سه‌شنبه 6 دی و با هدف حضور در آئین‌های تشییع شهدا و برپایی نمایشگاه "یاس کبود"، وارد شیراز شد و در فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب مورد استقبال مقامات ارشد استان فارس قرار گرفت.

وزیر کشور که در نمایشگاه «یادمان یاس کبود» روستای فتح‌آباد شهرستان خفر که در فضایی به مساحت 20 هزار مترمربع برپا شده و از بزرگترین نمایشگاه‌های کشور به شمار می‌رود حضور یافته بود در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یادمان یاس کبود از جمله برنامه‌های آئینی است که به مناسبت ایام دهه فاطمیه در روستای فتح آباد بخش خفر شهرستان جهرم ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه هجدهمین یادمان یاس کبود هرساله همزمان با ایام دهه فاطمیه در این روستا اجرایی شده و تداعی کننده ایام دفاع مقدس است گفت: با توجه به تلاش‌های انجام شده در این روستا شاهد هستیم که روایت‌های خوبی از آغاز خلقت تا انقلاب اسلامی در این روستا روایت شده است. امیدواریم این گونه برنامه‌ها در سایر روستاهای کشور نیز گسترش داشته و اجرایی شود.

وزیر کشور با همراهی محمدهادی ایمانیه؛ استاندار فارس، سردار حبیبی؛ فرمانده انتظامی فارس، رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس، نماینده کوار سروستان و خفر، امام جمعه خفر و فرماندار خفر از یادمان یاس کبود بازدید کرد.

در این یادمان، سیره تاریخی میلاد پیامبر اکرم (ص) تا ظهور حضرت، ولی عصر (عج) به صورت نمادین به تصویر کشیده شده است و در آن بخش‌های مختلف شامل عصر جاهلیت، شهادت حمزه سید الشهدا، شهادت حضرت زهرا (س)، انقلاب فاطمی، انقلاب حسینی، انقلاب اسلامی، انقلاب مهدی و انتظار فرج به تصویر کشیده شده است.