سفر بایدن به ایران؛ حقیقت یا توهم جدید؟!

سفر بایدن به ایران؛ حقیقت یا توهم جدید؟!

رئیس‌جمهور ایالات متحده در جمع کارکنان یک کارخانه در «اوهایو» بار دیگر گاف داد و گفت که در دوران کاری خود، ۵۰ بار به ایران سفر کرده است!

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا که از زمان روی کار آمدن در ژانویه سال ۲۰۲۱، در مناسبات مختلف گاف‌های وی به سوژه رسانه‌های دنیا و حتی رسانه‌های آمریکایی تبدیل شده است، طی هفته‌های اخیر به مراتب بیشتر از قبل گاف داده است.

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌تایمز روز گذشته (جمعه) گزارش کرد که بایدن در جمع کارکنان کارخانه «یونایتد پرفورمنس متالز» در همیلتون در «اوهایو» باز هم گاف داد و گفت که در دوران کاری خود، ۵۰ بار به ایران و عراق و افغانستان سفر کرده است.
طبق این گزارش، بایدن در ابتدا با تقدیر از عملکرد کارکنان کارخانه مذکور گفت: «مأموریت ما ارائه آموزش با تمرکز بر مهارت‌ها است تا بهترین شانس برای موفقیت در یک موقعیت دفاع از خود را به دست آوریم».
در این گزارش آمده است که بایدن اینبار تعداد دفعات سفر‌های خود به کشور‌های غرب آسیا را افزود و پیش از این مدعی شده بود که ۳۰ یا ۴۰ بار به غرب آسیا سفر کرده است، اما آنطور که روزنامه آمریکایی واشنگتن تایمز گزارش کرده است، بایدن به کارکنان کارخانه اوهایو گفت: «من بیش از ۵۰ بار داخل و خارج از افغانستان، ایران و عراق بودم، منظورم عراق است، ۵۰ بار، ۴۸ بار و هم‌اکنون همین کار‌ها را در اوکراین انجام داده‌ایم و در آنجا بوده‌ایم. به شما بگویم که تفاوت بسیار بزرگ و خارق العاده‌ای به وجود آورده‌اید».