سریال تکراری غرق شدگی در استانی که ساحل ندارد

با توجه به افزایش دمای هوا و گرما از روز گذشته تا کنون ۲ نفر در استان فارس غرق شده اند که یک نفر جان باخت و حال مصدوم دیگر وخیم گزارش شده است

سریال تکراری غرق شدگی در استانی که ساحل ندارد

این روز‌ها با گرم شدن هوا، عده‌ای از افراد بی‌گدار به آب می‌زنند و با ورود به استخر‌های کشاورزی، دریاچه پشت سد‌ها و رودخانه‌ها در محدوده بین مرگ و زندگی شنا می‌کنند.

در یکی از آخرین شنا‌های بین مرگ و زندگی شب گذشته  یک جوان ۲۵ ساله در شیراز در استخر هوابرد شیراز غرق شد و دیگر به آغوش خانواده‌اش بازنگشت.

محمد جواد مرادیان رئیس اورژانس فارس گفت: شب گذشته نیز حادثه غرق شدگی مرد ۳۴ ساله در سد درود زن مرودشت به سامانه ۱۱۵ اورژانس فارس اعلام شد و بلافاصله تکنسین‌های اورژانس به محل حادثه اعزام شدند.

به گفته او، با حضور پرسنل اورژانس و ناجیان غریق این مصدوم غرق شده از آب بیرون کشیده شد و عملیات اکسیژن‌درمانی بر روی وی انجام شد، اما وضعیت مصدوم وخیم گزارش شده است.

مرادیان می‌گوید این دومین گزارش غرق‌شدگی سال ۱۴۰۱ در استان است و از مردم درخواست می کنیم تا همواره از شنا کردن در داخل استخرها، سد‌ها و دیگر مکان‌هایی که بدون هرگونه حفاظ ایمنی و نجات غریق هستند، خودداری کرده و پس از فراگیری فن شنا تنها در مکان‌های استاندارد شنا کنند تا هرگز شاهد چنین حوادث ناگواری در سطح جامعه نباشیم.

بر اساس آخرین آمار ارائه شده توسط سازمان پزشکی قانونی کشور، فارس با تعداد ۵۳ نفر فوتی در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۰ پس از استان‌های مازندران، خوزستان و گیلان در رتبه چهارم قرار دارد.