سرگردانی مردم لامرد برای تهیه نان

کاهش عرضه نان در لامرد باعث سردرگمی مردم و ایجاد صف های طولانی شده است

سرگردانی مردم لامرد برای تهیه نان

    در پی مشکل کمبود آرد در لامرد، برخی از نانوایی‌های این شهر در روزهای گذشته مجبور به تعطیلی موقت شده‌اندنبود نظارت کافی و کمبود نان، و همچنین صف های طولانی باعث گلایه مندی و نارضایتی مردم شده است.

حیاتی یکی از شهروندان لامردی که خود نیز مغازه دار است از نبود نظارت بر نانوایی ها گلایه دارد و گفت: اگر مسئولان و متولیان امر نظارت بر نانوایی ها داشته باشند نانوایی اقدام به فروش آرد آزاد نمی کندوی گفت: مردم ساعت ها در صف طولانی خرید نان در این سرمای سوزناک لامرد می ایستند و باید فکری به حال این وضعیت کرد، و نباید مردم تاوان کم کاری دستگاه های نظارتی را بدهند.

اما یکی از نانوایی شهر لامرد گفت: به دلیل نبود آرد مجبوریم برای فروش نان طوری پخت کنیم که به همه مشتریان برسد، و مجبوریم برای فروش جیره‌بندی کنیم و در بعضی مواقع به بعضی از شهروندان پس از چند ساعت ایستادن در صف، نان هم نمی‌رسد.

امور آرد ونان به جهاد کشاورزی واگذار شده

عباس رفیعیان مسئول اداره صمت شهرستان لامرد گفت: نزدیک به یک ماه است که اداره صنعت و معدن هیچ گونه دخالتی در امر نظارت و تهیه آرد و نان نانوایی ها ندارد و همه امور به جهاد کشاورزی لامرد واگذار شدهوی بیان کرد: بعضی از نانوایی ها می گویند، اداره صمت سهمیه آرد ما را کم کرده است»، اظهار داشت: همه نانوایی ها آرد خود را دریافت می کنند اما متاسفانه بعضی از آنان نامهربانی می کنند، و اقدام به فروش آرد آزاد می کنند.

به گفته رفیعیان هم اکنون سهمیه آرد به صورت هفتگی و بر اساس پخت روزانه توزیع، و در اختیار نانواداران می گذراند.

سامانه آرد ونان تحویل جهادکشاورزی داده نشده است

مسعود قاسمی مدیر روابط عمومی جهادی کشاورزی لامرد گفت: سامانه آرد و نان هنوز تحویل جهادکشاورزی داده نشده که امیدواریم این مهم به زودی انجام شودوی افزود: طی جلساتی که با مسئولان مرتبط با این امر داشته ایم بسیج نیز پای کار آمده است و تعدادی از نیروها نیز طی دوره هایی کار نظارت و بازرسی را شروع می کنند و به کمک ما می آیند.

قاسمی می گوید:  برای جلوگیری از فروش آرد آزاد بعضی از نانوایی ها یکی از تصمیماتی که گرفته شده این است که طی یک ماه سهمیه را یکجا توزیع نکنیم بلکه طی سه مرحله آرد را به دست نانواداران برسانیم.

مدیر روابط عمومی جهادی کشاورزی لامرد گفت: در این میان جهاد کشاورزی لامرد قریب به یک ماه است که بدون رئیس است.